• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lillesand på Sörlandet.

F

F.d. 50024

Guest
Hejsan.

På vår resa på Sörlandet stannade vi i natt vid ställplatsen på kajen i Lillesand.
Denna ställplats kan vi rekommendera. Visserligen kanske lite dyr, 175 Nkr, men här har vi full service inkl. gratis internet i 72 timmar.
Och nu på förmiddagen kom de till och med och bjöd på gratis frallor!

En intressant och fin tur har vi haft hittills och nu ska vi dra vidare till Lindesnes som ligger längst ner i Norge.
Fint väder har vi haft hela tiden men nu kommer regnet.

Ha en fortsatt fin sommar alla HBK-are och kör forsiktigt på vägarna.

Hälsningar Torill o Torbjörn

Bilden tagen från småbåtshamnen mitt emot ställplatsen.
Mitt på bilden syns ställplatsen, där vi var ca 25 bilar i natt.

Semester 2011 105.JPG

Tor H

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
114
Medlemskap
2025
Sv: Lillesand på Sörlandet.

Kan bekrefte at det er en populær plass. Den åpnet offisielt for ca 3 år siden og var da ca 20 dårlig oppmerkede plasser. Og det kom en sanitærbrakke som innehold 2 båser kombinert dursj og toalett. Det er tømmemuligheter for alt og vann og strøm og prisen var 150kr

I år er det godt oppmerked ca 25 plasser og sist helg vår det ca 45 husbiler, siden det var Lillesandsdagene og prisen er blitt 175kr.

Kan nevnes at i 2010 hadde man over 3000 overnattinger og det er ca 8 i snitt hver dag hele året. Plassen er ikke åpen om vinteren, da er det båter på mange av plassene, men det er mulighet å stå der alike vel.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Lillesand på Sörlandet.

Hejsan.

På vår resa på Sörlandet stannade vi i natt vid ställplatsen på kajen i Lillesand.
Denna ställplats kan vi rekommendera. Visserligen kanske lite dyr, 175 Nkr, men här har vi full service inkl. gratis internet i 72 timmar.
Hälsningar Torill o Torbjörn

Tack för tipset!

Jag står här nu efter Mosvangs camping i Stavanger :( .
Ett fint initiativ från Lillesands kommun!

Det går att fixa till ställplatser om bara kunskap och vilja finns.

Toppen