• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lika spännande varje år!

H

hianders

Guest
Det är lika spännande varje år när man skall plocka upp adventsstakarna och stjärnorna ur resten-av-året förvaringen! Är de fortfarande intakta trots inpressade i lådor? Av någon outgrundlig anledning blir det ju bara lite fler grejer för varje år, även om vi besinnat oss med åren. Skall de elektriska ljusen vara hela i år?

Nu är det bara att kavla upp tröjärmarna och sätta igång med fönsterputs (trots minusgrader) och strykning av gardiner. Hinner väl kanske med nedervåningen i vårt lilla hus idag. Får ta övervåningen sen!

Kanske köper vi en liten adventsstake till Adde husbil så även han känner stämningen inför helgen.

Vore spännande att höra från er som tillbringar advent och jul mm i sydligare breddgrader. Hur fixar man den stämning som är så förknippad med dessa högtider som nu väntar?! Har ni lite snö på burk med er eller är det skönt att slippa?!! Just nu minus tre grader i södra Dalarna.

fru hianders/Inger
:snow-icon:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Lika spännande varje år!

Eländes elände är alla ljusslingor med vanliga men pyttesmå glödlampor som inte klarar den minsta lilla oxidering på kontaktytorna, och hitta rätt lampa som är sönder är ett företag i sig. Att det dessutom finns nästan lika många olika lampor som slingor gör att man snart tappar sugen i letandet efter rätt lampa.

Nu har alla gamla slingor fått gå till den sista vilan och har blivit ersatta av energisnåla diodlampor, nu slipper man att leta efter vilken som ev. har slocknad utan det är bara att köpa nytt.:)

Ami

HBK Medlem
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
681
Medlemskap
2025

Rätt gjort!
Från en som jobbat med el och sålt julgrejer i trettio år.
MVH Bobo HBK681:yes:

F

F.d. 29841

Guest

Hej Inger
Flaggstången och torkställningen är även i år prydda med ljusslingor.
Till Kuvösen köpte vi en omgång ledbelysning hos Clas i sjön, när vi åkte till Mora förra veckan.
Tänder gör vi på Lördag kväll. även på gumman.

Har du det bra med benet?
/Vidhem

H

hianders

Guest

Ingen belysning på vare sig torkställning eller andra "föremål" ute, möjligen i adventsgranen som kommer upp om vi kan få "hål i backen!" i tjälen. Jag (mest jag som pyntar) är oerhört traditionell och har inte börjat använda de "moderna ljusslingorna" ännu. Vi har dock köpt en krans hos "Clas i sjön" med ledbelysning som tänds vid skymningen och är tänd några timmar (går på batterier).

Jo tack, benet/knät är bättre och jag går mestadels omkring inhomhus utan kryckor nu!! Verkar som om inflammationshämmande medicin gjort susen så dax för ett pass på motionscykeln på em.

Ha det bra i Mora!

fru hianders/Inger

Senast redigerad av en moderator:
Toppen