• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ligger och reflekterar över året

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Ligger här jag och reflekterar över året. Tutar lite rödvin nu när jag ligger och skriver på Juan Nortes torg i Fuengiorola, eller hur det nu stavas. Kunde dom inte döpa staden lättare att stavas? Typ: Funkan som Jyrki skrev tidigare och alla tagit efter bara för att man är osäker på stavningen.

Fricamping heter det. Vi är nog över 10 svenska här nu som står här på torget. Det finns en avloppsbrunn och tömma toa i. Och här i Spanien står det ju stora sopkärl överallt så det är inget problem.

2013-12-10 10.37.28.jpg

Tog en gammal bild för jag orkade inte gå upp och plåta. Jag dricker ju viiin i sängen och pratar med er. Vilket liv jag har. Tillbringar 9-10 månader i husbilen, flyger hem till jobbet då och då. Det är den nya världen för de som kan. Jobba via Internet alltså. Ok jobbet ska ju göras hur som helst, men visst är det skillnad att göra det på Rivieran, Algarve, Costa de Sol, Moseldalen, Reeperbahn, Hardangervidda, Vildmarksvägen, eller varför inte utanför någon släkting/kamrats hus när man hälsar på.

Jag förstår inte varför inte alla har husbil. Ok jag förstår att en busschaufför har problem att jobba från husbilen. Men tänk på alla kontors och sälj jobb som finns. Stå vid en sjö i Norrland och sitta i ett callcenter. Detta är framtiden.

Men husbilen är ju inte allt. Allt runt i kring med alla man möter träffar m.m.. Jag tror jag har fått över 100 nya vänner sista tre åren som inte är arbetskamrater, grannar och släktingar. Utan härliga människor som dyker upp lite här och där i husbilslivet. Ett enormt tillskott för mig. Tack alla ni.

Kommer inte Jeppe ner från berget får man gå upp till Jeppe på berget. (Eller var det något med Mohammed?) DVS morsan har fått åkt ner till Funkan för att träffa sin son. Det är jätteroligt.

I morgon ska vi till Anders bar och fira julbord. Vi blir över 30 svenskar. Många här från fricampingen.

Nu är man lite på pikalurven och sentimental. Men jag hoppas att ni alla får en riktigt.

GOD JUL :snowman-2-icon: :msn_party: :elephant:

och

Ett gott slut.

Tänker speciellt på er i kylan.

60.jpg

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Sv: Ligger och reflekterar över året

Tack SirMcLain, bra sammanfattning och resonemang, jag håller med dig till 100%. Alla har inte den förmånen att kunna förena hobby och levnadsstil med jobbet, det är bara att gratulera att du har lyckats med det. Önskar att jag kunde säga samma sak, men snart... snart...
Vad gör du på Reeperbahn förresten? Är det inte P-förbud för HB i storstäder, he, he...?
Ha nu en riktigt God Jul och Gott Nytt År och fortsätt gärna med reseskildringar om dina & Jappes äventyr, det värmer i kylan, det kan jag lova dig.

F

F.d. 55338

Guest

Hoppas du inte sliter ut dig, så vi får se dig i "joggingspåret" på väg till baren!!! Vi kommer ner 7jan, så då kanske vi ses bakom en "hmhm". Ha det bra till dess o vårda Louise väl. Jul o nyårs hälsningar från oss. Lizzy o Ove i det Gröna Oxelösund. :santa1::santa-2-icon:

F

F.d. 55376

Guest

God Jul kära vänner vi är precis hemkomna från julfirandet på Marjal.
Ser framemot att snart få träffas ..kramizar till er

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Tack SirMcLain, Önskar att jag kunde säga samma sak, men snart... snart...
Vad gör du på Reeperbahn förresten? Är det inte P-förbud för HB i storstäder, he, he...?
Ha nu en riktigt God Jul och Gott Nytt År och fortsätt gärna med reseskildringar om dina & Jappes äventyr, det värmer i kylan, det kan jag lova dig.

Tackar! En fråga om Reeperbahn måste man ju svara på.

Det är det sista området i Europa med härliga sliskiga barer nu när Red light distrikt i Amsterdam är förstört av all marijuana i alla coffie shops. En härlig ärlig miljö där umgänge är viktigare är formalia och regler. Ta Alt Hamburg t.ex: En liten bar som rymmer 14 sittande. När man kommer in möts man av en skylt. "Max 1000 personer får vistas i lokalen".

129440_0kb3GR7ZfBbBx4eBLu+Q1yj634DIKr+mTVlwxFyanBE=.jpg

Original som är stammisar sedan 30 år sitter fortfarande där. På Das Anker (en gammal sjömanskrog) har dom ett gammalt biljardbord som alltid vinner.

14958783fu.jpg

Dom här ställena är i den värsta miljön men alla känner sig välkomna och ingen bryr sig vem man är bara man är glad och sjunger med och står för någon omgång ibland.

Man måste ju inte gå på alla bordeller och turistfällor. Pubar som spelar live musik finns hur många som helst. I 30 år hade dom Europas största Flipper/tvspel hall som tyvärr nu är nedlagd. Hard Rock ligger runt hörnet. Vill man inte parkera gratis är det bara att köra ner till Fichmarkt 500meter och betala 17 Euro på kajen så går det bra.

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Undrar om Silvertall finns kvar? Det var ett tag sedan jag var där och skummade på Tysklands godaste öl (tog 15 min att fylla sejdeln), man fick "äta" sig igenom skummet, så tjockt var det : )

J

Jarn

Guest

Nej, det var många år sedan som Zillertal brann ner.

Synd för det var verkligen trevligt där och riktigt livat enligt Bayerskt recept....

Klart man var ju mycket yngre då också......

Toppen