• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lidl kontrollavgift 700 kr

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Stannande till på Lidl i Borås och handlade i ca 15 minuter. Kom ut och hade fått kontrollavgift 700 kr ab Hojab. Alla hjul inte inom markering. Stämde i och för sig men gott om plats.

Pratade sedan med en kille på husbilsverkstan som berättade att han fått 700 kr i kontrollavgift 18:03 när de stängde 18:00 på Lidl i Alingsås.

Funderar på bojkott av Lidl framöver.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.784
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Stannande till på Lidl i Borås och handlade i ca 15 minuter. Kom ut och hade fått kontrollavgift 700 kr ab Hojab. Alla hjul inte inom markering. Stämde i och för sig men gott om plats.

Pratade sedan med en kille på husbilsverkstan som berättade att han fått 700 kr i kontrollavgift 18:03 när de stängde 18:00 på Lidl i Alingsås.

Funderar på bojkott av Lidl framöver.
Hade killen på verkstan också felparkerat på LIdLs parkering?
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.784
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Öppettider Lidl Alingsås är vardagar till 21
Lör.sönd. till 19
Gick hans klocka fel?

De stängde förut 18.00 Lördag-Söndag, men vad klockslaget 18.03 har med felparkeringen att göra..?
Och att man skall bojkotta butiken p.g.a. sin egen felparkering? Jag har f.ö. aldrig sett en parkeringsvakt där, men det kan vara möjligt
att dom nu har någon bevakning där, eftersom långtradare har använt deras parkering som nattparkering.
 

Alessandro

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Burlöv
HBK-Nr
35859
Medlemskap
2024
Parkering är Hojabs och är endast för person bilar, jag hade liten bil som var reg, som lätt lastbil då fick jag också kontrollavgift.
 

Cresendo

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Lomma
HBK-Nr
13455
Medlemskap
2024
Vad jag förstår i tråden kan man inte parkera med husbil på Lidles parkering om inta alla hjulen hamnar inom
parkeringsrutan. Är det rätt uppfattat?
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.784
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Vad jag förstår i tråden kan man inte parkera med husbil på Lidles parkering om inta alla hjulen hamnar inom
parkeringsrutan. Är det rätt uppfattat?

Jag var faktiskt förbi där idag, och det är kundparkering 1timma under butikens öppettider, övrig tid parkeringsförbud.
Parkering inom markerade platser. Nu är ju vissa av platserna här dels dubbla på längden, och öppna, alltså längden är inte markerad, så det är inte
så svårt att parker rätt med husbilen.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.092
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Vad jag förstår i tråden kan man inte parkera med husbil på Lidles parkering om inta alla hjulen hamnar inom
parkeringsrutan. Är det rätt uppfattat?
Inte bara Lidl, generellt gäller detta alla hjulen inom rutan,jag ställde frågan till en pvakt nyligen,ville inte att hela överhänget skulle blockera infarten utan flytta fram i nästa ruta också, men det var klart nej det blir pbot om du gör så.
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Inte bara Lidl, generellt gäller detta alla hjulen inom rutan,jag ställde frågan till en pvakt nyligen,ville inte att hela överhänget skulle blockera infarten utan flytta fram i nästa ruta också, men det var klart nej det blir pbot om du gör så.
Även om det finns gott om platser? Var finns egen tankeve(ä)rksamhet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen