• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Libom i Benalmadena och La Cala de Mijas

Libom

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2026
Hej..
Har nu kommit till La Cala de Mijas strax innan Marbella.. En för oss ny favorit plats, Mycket trevlig liten by på 5 min promenad från ställplatsen.. Kan bara inte förstå hur den fått vara så orörd, Ser ut som många Spanska kustbyar från början nog såg ut. Kulturminnesmärkt.? Den moderna bebyggelsen ligger ngn km inåt landet på bergssluttningarna.. Ett öppet litet torg med serveringar alldeles vid stranden.. Små gränder utan brusande biltrafik, Inga höghushotell vad jag såg, som skymmer både utsikt och sol..
Ställplatsen har "brunnstömning" och vatten.. Polisen har kört några vändor men vi har ännu inte fått tillsägelse om registrering för 2 dagarsvistelse. 4 dagar än så länge.. Många trevliga svenskar, både "bofasta" och på genomresa.. 30 - 50 husbilar från hela Europa.. Platsen bakom hotellen i Benalmadena Costa var sig lik, Lätt att stå länge då man är så nära stranden men promenad eller 43 trappsteg till butiker och buss kan bli tröttande, Likaså avsaknaden av vatten. Stannade ändå där en vecka.. Marknaden i Fuengirola är alltid rolig.! Kör om någon dag till Gibraltar hoppas på bra ställplats.. Sen vidare till Tarifa..

Hälsningar
Libom
Lisbeth o Bo Mårtensson

Senast ändrad:

staffana

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
8433
Medlemskap
2022
Sv: Libom i Benalmadena och La Cala de Mijas

Vi var i Benalmadena före jul och stod då på parkeringen uppe vid järnvägsstationen! Det gick bra, men skulle hellre stå på en ställplats.
Var finns den som ni har varit på?
Angående Gibraltar så stod vi i hamnen alldeles utanför Gibraltar. Bra och wi-fi på serveringen där. Kostade cirka 12 euro!
Tömning och vatten ute på piren!

Libom

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2026
Sv: Libom i Benalmadena och La Cala de Mijas

Hej..
Platsen bakom Hotell Benalmadena(bredvid ett större jag glömt namnet på), är ingen officiell ställplats med avgift för vatten och avlopp, Mer en "fricamping", utan vatten men "brunnstömning" för grå och svartvatten.. Finns alltid ngn som visar vilken brunn.. Kör genom Benalmadena mot Fuengirola, passera Mc Donalds och Burger King, höger sida, Efter Shell-macken, runda en liten rondell och kör ner mot stranden bakom det större hotellet.. En trivsam plats man gärna stannar för länge på. Prommenadskor rekommenderas.. Ngn meter till härlig stranddprommenad. Lycka till.
Ser fram emot Gibraltar..

Bo o Lisbeth
Libom

Toppen