• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Leveranstider

Pellestrumpa

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
20356
Medlemskap
2022
Nån som har erfarenhet av långa leveranstider ? Beställde en ny Adria 670 SL i november 2015. Har nu löfte om att få den runt den 10 maj. Närmare 6 månaders leveranstid. Är det normalt ?

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Leveranstider

Det är nog inget ovanligt. Jag beställde min Globecar Globescout 600L i september och fick den för två veckor sedan.

Topaz

HBK Medlem
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027

6-9 månader är normal leveranstid på dom flesta specialbyggda bilar. Tar ca 3-4 månader o få fram chassit o sen ska det byggas husbil dessutom. Senaste halvåret har det vart extra lång tid p.g.a EU6 motorer som håller på o fasas in på alla lätta lastbilar. Ford har t.e.x.inte byggt några framhjulsdrivna Transit på 4-5 månader men ska börja producera nu i maj igen. Även Fiat har haft problem med o få fram Eu6 men nu ska även dom va på gång. Även lätta lastbilar måste uppfylla kraven från 2017.

J

Jarn

Guest

Vilken leveranstid ni skrev in i köpeavtalet är ju också av intresse.

Själv beställde jag min bil i oktober och fick då inskrivet leverans i början av maj. Fick i februari ett mail om två veckors försening och kunde hämta bilen 22 maj.

BoYs

FD HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
20502
Medlemskap
2021

Det var snabbt, beställde själv en Rapido i mitten på september senaste budet på leverans är mitten av maj.:mad:

F

F.d. 30833

Guest

Beställde min Kabe 780 LGB i Oktober-2015. Den levereras förhoppningsvis i början av Juni -2016. Men bara kanske för något helt tillförlitligt svar får jag inte.

Toppen