Jag har vid två tillfällen drabbats av mycket långa leveranstider av reservdelar till bodelen, vilket inneburit att det tagit väldigt lång tid att få garantireparationer genomförda. I mina två fall har det rört sig om leveranstider om 3 månader och mera. I det första fallet gick bilen ej att använda och andra fallet har inneburit begränsningar i användandet.
I mitt tycke hanterar branschen dessa frågor med nonchalans och tycker tydligen att det är helt OK att våra dyra investeringar blir stående. Ingen skulle acceptera sådan reservdelshantering för en vanlig personbil.
Vet att denna fråga har diskuterats vid flera tillfällen i den tyska fackpressen men inget tycks hända.
Finns det fler än jag som drabbats av denna problematik?
I mitt tycke hanterar branschen dessa frågor med nonchalans och tycker tydligen att det är helt OK att våra dyra investeringar blir stående. Ingen skulle acceptera sådan reservdelshantering för en vanlig personbil.
Vet att denna fråga har diskuterats vid flera tillfällen i den tyska fackpressen men inget tycks hända.
Finns det fler än jag som drabbats av denna problematik?