• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Leveransproblem

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Morning go vänner.
Jag har köpt en Fiamma box av en kille i Stockholm, leverans till mig i Varberg av denna var besvärligt, DHL vill ha 1800kr, posten vill ha 3000kr, någon som vet hur jag kan få ner den till Varberg till ett vettigt pris?
Tacksam för alla tipps.
MVH KEJO

MatsR

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
19101
Medlemskap
2025
Sv: Leveransproblem

Kolla vad Bussgods tar, de brukar vara billigast. Jag är osäker på hur stora paket de tar men när det gäller att skicka cyklar mm så brukar det funka bra.

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024

Hej
Bussfrakt lika dyrt och vårutflykt lite svårt då jag ej har besiktningstid förrän i april, samt lite långt att köra.
MVH KEJO

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024

Hej
Fiamma Carry all väger 17kg den stora 150cm lång.:oops:
MVH KEJO:D

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022

Hmm, den va lurig. Ibland skeppar man flipperspel kors och tvärs, dom brukar gå på dhl med helpall. Dyrt iofs.

Det billigaste jag hittade i ditt fall var på fraktabilligt.se

OM man kan få den skeppad av ett företagsnamn, packar in den en del. Ställer på en pall. Ca 1270:- inkl. Moms.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Kanske någon här som kan ta den på cykelstället vid tillfälle. Stockholm-Göteborg kan väl inte vara så ovanligt? :)

BengtL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
10016
Medlemskap
2025

Det kanske finns nån medlem som åker denna sträckan som kan hjälpa till? Borde gå att surra den på cykelstället där bak om man har sådant monterat.

edit: målfoto,Montreal hann före :D

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Ja fraktpriser er merkelig, samme gjelder postverkets tjenester! En kan kjøpe en liten pryl fra China med fri frakt for mindre enn hva en kan sende samme dings mellom to steder i Sverige, og det er posten som leverer i begge tilfeller.

For noen år siden kjøpte jeg et mindre parti lier og annet fra Karlstad Redskap og fikk de sendt til meg i Australia. Porto på den pakken var ikke mye mer enn innelands porto i Sverige. Porto for å sende fra Australia til Europa er endel over innenlands pris.

Tommy Nyman

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025

Den lär gå som skrymmande, vilket innebär att vikten räknas på 280-300kr per kg för den volym som boxen tar.

Vikt- och volymberäkning inrikes
Volym Vikt Beskrivning
1 M3 280 kg M3 används när godset är (kubikmeter) skrymmande, beräknas enl. Längd x bredd x höjd= M3.

Se sidan 6 http://www.verktygsproffsen.se/images/stories/pdf_fil/fraktdragande_vikt.pdf

Det är dyrt att skicka luft...

Frakt i samband med köp subventioneras sannolikt av butiken med hjälp av deras marginaler och ett rabattavtal - Det är dyrt att vara engångskund...

/Tommy

Toppen