• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Letar efter munspelslåt från 60 eller 70 talet...

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Det var en låt som var ganska populär, kan inte komma på vad den heter men den är känd, spelades mycket i radion på 70-talet...kan kanske vara från 60-talet...inte säker....nån som vet? Det var ingen sång utan den var instrumental...jag har den i huvudet men kan inte hitta den på youtube eftersom jag inte vet vad den heter...

/Ludde som undrar...

F

F.d. 19370

Guest
Sv: Letar efter munspelslåt från 60 eller 70 talet...

Bluesette med Tots Thieleman?:cool:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Inte blues och inte jazz, inte country....kan inte säga vad jag ska kalla den...populärmusik kanske, den är väldigt känd, kanske den mest kända munspelslåten...

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Det är nog nån annan som gjort denna låt men den blev känd i just denna version på munspel

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det var 3 munnspill virtiouser som herjet på radio den gangen, Sigmund Groven, Tommy Reilly og Tots Thieleman. Alle hadde et stort antall låter på både norsk og svensk radio. En mulig låt kan være Sigmund Groven - VÃ¥rsøg - YouTube komponert av Sigmund

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Over the moon? finnes som en duett med Tommy Reily og Sigmund Groven på munnspill - begge har den og som solo. Det er noen klipp fra flere låter under multimedia på http://www.sigmundgroven.com/

F

F.d. 55396

Guest

Det är svårt när man inte vet om det är en munspelstrio Trio Mundo, Hotsa trio eller som t:ex. Toots, Larry Adler bägge spelade till storband. sen har vi folkmusik munspelare Skogsbylasse en av de stora.
Men störst just nu är skåningen Filip Jers dubbel Världsmästare på munspel spelar allt från jazz till folkmusik.
Jag förstår att du ville veta melodin men det är lättare om man vet vem som spelar.

Kjelle

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Ja det är synd att jag inte vet det, ska se om jag kommer på vad låten heter

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Nej, tyvärr! Svårt det här, inte så poppig, slagverken är alltför dominanta. skulle tro att övriga instrument inte alls hörs lika tydligt som själv munspelandet.
Får nog lägga ned detta tills jag hittar mer ledtrådar...:p:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Tror att det är en cover på en annan låt, men blev populär när den spelades på munspel

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Ett skudd i blinde: soundtrack fra "Broen over Kwai" - orginalen var med plystring (vislande?), men finns og med munnspill.

F

F.d. 55396

Guest

Har funderat lite, det kan inte vara någon Beatls låt typ Yesterdays, Hey Jude eller Michelle dom kom ju på 60-70 talet och finns på you tube inspelade på Munspel.

Kjelle

Toppen