• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Letar bra campingmöbler!

I

Ixeofors

Guest
Vi letar nu efter campingmöbler till våran husbil, kollade på husbilsmässan och har kollat runt på nätet men hittar inte riktigt det vi söker. Vi ska kunna bära med dom och kunna sitta bra vid ett bord.

Dessa möbler är det mest intressanta vi hittat, någon som har några erfarenheter av dessa?

Stol
http://www.outlife4u.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1348&category_id=40&option=com_virtuemart&Itemid=1

Bord
Aluminiumbord Bambu 110*70cm

Kriterierna vi har är.

Stolar
*Ta liten plats ihopfällda (lite lastutrymme)
*Låg vikt (ska kunna bäras med in på hundutställningarna)
*Ej för låg sitthöjd (som t ex biltemas campingstol alu)
*Stabila och hållbara

Bord
*Ta liten plats
*Plats för fyra
*Stabilt och hållbart

/Ronny & Helena

Senast redigerad av en moderator:

flycn

FD HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
2105
Medlemskap
2022
Sv: Letar bra campingmöbler!

Hej
Vi har alluminiumbordet för 625:-, konstruktionen är den samma som bambubordet. Du rullar bara ihop bordskivorna och viker ihop benen. Allt paketeras sen i en bag med bärhandtag. Mycket praktiskt och väger inte mycket.
Magnus

I

Ixeofors

Guest

Ja det verkar vara ett smidigt bord! Är det stabilt att sitta och äta vid?

flycn

FD HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
2105
Medlemskap
2022

Jag det tycker vi, det finns en justerskruv på ett av benen för att kompensera för ojämt underlag
Magnus

F

F.d. 14324

Guest

Hej.
Jag har nästan ett sånt bord, storleken större 140*80 cm och aluminiumbordsskiva.
Ett i mitt tycke helt okej bord att använda, lite småpill när man monterar det men inget som bör ses som avskräckande. Praktisk väska med handtag.

Stolen har jag också, men med ett annat namn. De har vi använt en sommar och jag är överlag nöjd med dem. De är praktiska att bära i sin väska och är lätta att fälla upp, kan stuvas i bilen på ett annat sätt än vanliga stolar, men jag sitter inte riktigt bra i dem, efter en stund känns det i min rygg och jag saknar att kunna fälla ryggen bakåt på dem.

Har du vägarna förbi västerås så får du komma till mig och prova dem.

I

Ixeofors

Guest

Hej.
Jag har nästan ett sånt bord, storleken större 140*80 cm och aluminiumbordsskiva.
Ett i mitt tycke helt okej bord att använda, lite småpill när man monterar det men inget som bör ses som avskräckande. Praktisk väska med handtag.

Stolen har jag också, men med ett annat namn. De har vi använt en sommar och jag är överlag nöjd med dem. De är praktiska att bära i sin väska och är lätta att fälla upp, kan stuvas i bilen på ett annat sätt än vanliga stolar, men jag sitter inte riktigt bra i dem, efter en stund känns det i min rygg och jag saknar att kunna fälla ryggen bakåt på dem.

Har du vägarna förbi västerås så får du komma till mig och prova dem.

Tackar för informationen! Bordet verkar vara det vi söker, vad gäller stolen så får man som jag förstår det tumma lite på komforten för att kunna lasta dem smidigt. De stolar vi har idag (biltema) är å andra sidan inte sköna i längden heller!

Vi får helt enkelt fortsätta kolla runt under vintern, vi har ju tid på oss.

Jag har ju släkten i Uppsala så man kanske skulle passa på att få se och testa möblerna när man åker igenom Västerås nästa gång. Tackar för erbjudandet!

/Ronny

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Ha lite självförtroende och köp bord och stolar du tittat på,de ser bra ut.
Ska du åka runt till alla som har campingbord, och kolla blir det dyra "camping gjejor".
/Vidhem

F

F.d. 9573

Guest

Bordet ser kanon bra ut
Själv så köpte vi stolar i från Ikea
Inte världens snyggaste men billiga & tar lite platts

Thomas o Karin

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2026

Vi har ett sådant bord fast svart, hur bra och stabilt som helst. Det enda negativa är att skall man stanna en kort stund så är det mycket jobb med att fälla ut det, det har vi löst med 2 pallar med "lock" som vi tar fram

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Bordet är bra. När det gäller stolar har jag prioriterat de som är sköna att sitta och vila i och något sämre att sitta och äta med. Man måste välja.

I

Ixeofors

Guest

Tack för era åsikter! Som sagt så blir det nog det bordet! Stolarna får vi fundera lite till på! :)

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022

Är i samma sits så att säga.. tar tacksamt emot tips på bra stolar. Vilka stolar blev det för dig Ixeofors?

I

Ixeofors

Guest

Vi letar fortfarande! Handlarna har för dåligt sortiment hemma, vill ju sitta och prova innan vi köper. Inget bord inhandlat än heller av samma anledning.

Toppen