• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Led stripe på markis

elegancen

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
7888
Medlemskap
2024
Hej hoppas nu denna fråga till er där ute har hamnat på rätt kategori.
Jag undrar om någon vet var vi kan köpa en ledstripe som kan sitta under markis lådan?
Den ska vara ca 6,5meter och gå på 12volt och tåla väder och vind.

Hoppas på tipps.
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: Led stripe på markis

Så fort det blir dags att ta fram husbilen ur vinteridet så ska jag börja montera led-stripes på markisen och inne i husbilen!

Delarna har jag redan hemma!
 

brittan

HBK Medlem
Inlägg
116
Kommun
Lund
HBK-Nr
3942
Medlemskap
2025
Sv: Led stripe på markis

Vi har köpt två st hos Linders belysning. En är monterad på insidan av markisen. Denna har ett gult ljussken som styrs med fjärrkontroll, Den har vi nytta av när markisen är ute. Den andra ska även monteras på markisen, fast den ska vara tänd när markisen är inne och har ett vit ljussken. :msn_wink: Nu kommer säkert någon/några att undra varför vi har två ljusslinger på våran bil. Man ska lägga pengarna på något:msn_laugh:

hälsningar Brittan
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: Led stripe på markis

Jag har köpt mitt på Ebay, hur jag ska lösa det med elen ut till markisen vet jag inte ännu, det får jag undersöka närmare så fort husbilen står hemma igen. Köpte även en dimmer med fjärrkontroll!
 

Framking

HBK Medlem
Inlägg
54
Kommun
Umeå
HBK-Nr
9993
Medlemskap
2024
Sv: Led stripe på markis

Finns även hos led-boden.

Jag tror att det brukar vara bra priser där, men jag har inte kollat på just detta.

/Famking
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Led stripe på markis

Om man inte vill dra sladd/borra hål kan jag tipsa om en 6m lång slang m 50-ledlampor som laddas med solcell. Kostar bara 150:- Funkar fint som MYSbelysning längs markisen. Fast eller blinkande sken. Sätter upp den på 45 sek i ytterkanten på markisen med hjälp av några miniklämmor. Finns att beställa på HomeShop här
Jag brukar lägga solcellen i framrutan när jag kör.
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: Led stripe på markis

Jag har ett tips till er som vill montera BILLIG O BRA Led stripes.Jag har köpt mina på Biltema under kategori BÅTtillbehör dom är 12 volt och 1 meter långa och går att koppla ihop hur många man önskar och kan klippas efter var tredje led,fins i två styrkor och för utr resp. innebruk. Priset är för den billigaste 59.95 resp dyrast 99.90 jag tycker dessa är riktigt bra. Länk:LED-stripe - Biltema

Nu är det bara att lysa upp tillvaron // Göran
 
Toppen