Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Och att allt från China inte är skit
LED-lampor i all ära men jag tror inte någon kan hitta en LED-lampa på 0,6W med samma ljusflöde som en 10W halogenlampa. Skall den lysa lika mycket mätt i Lumen eller Candela så får vi nog tänka oss något i storleksordningen 4 - 5W.
Men många ljuspunkter i en husbil behöver förstås inte lysa lika starkt som en 10W halogenlampa men det är en annan historia.
Önskar tips på var man kan köpa LED lampor av bra kvalitet till bra pris. Vill nämligen byta ut befintliga lampor i husbilen mot LED.
VISSAN
Jodå det går alldeles utmärkt!
En vanlig halogenlampa på 10W ligger på 80-140 lumen (beroende av fabrikat).
Finns LED-lampa på 0,5W som ger 70 lumen, LED-lampa på 1W med 110 lumen, 1,5W LED finns som ger 190 lumen!
När man ska köpa LED-lampor så är det viktigaste att kolla på vad man får för ljusstyrka (lumen) och vad det är för färgtemperatur, vad lampan drar i watt är det minst intressanta.
Hej, kanske sent nu men Kjell & Co har 75% rabatt på bl.a. G4 led 1w 70 lm nu fram till nyår! Köpte 10st och ska testa och se om dom duger!
https://www.kjell.com/se/sortiment/...ed-lampor/ledsavers-led-lampa-g4-70-lm-p63093
//Stefan