• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Laxfiske i Vänern

F

F.d. 52909

Guest
Sv: Laxfiske i Vänern

Tack för tipset Leif...ska testa på detta vid tillfälle !

Mvh
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Laxfiske i Vänern

Hej alla fiskebröder ! Har just provsmakat de gravade fiskarna från sommarens skörd och konstaterat att en öring från Härjedalen är nummer 1 på julbordet. God 2:a är rödingen från samma landskap. Kände mig ganska stolt men upptäcker att man inte är något större proffs i jämförelse med äldste sonen. Hans julklapp till mig finner ni nedan i form av en 6 kilos lax ifrån Vänern. Ytterligare en lax på 4 kilo förgyller bilden liksom en öring i samma klass. Fångsten är tagen i Vänern utanför Lidköping. >GOD JUL och GOTT NYTT ÅR !!!

Picture0701223 009.jpg
 
Senast ändrad:

Bo i Bil

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Hörby
HBK-Nr
195
Medlemskap
2024
Sv: Laxfiske i Vänern

Lite julhälsningar ifrån laxfisket i Simrishamn!

Håll till godo!

Mvh
Bo & Lena Hansson

Hörby.

Lax 17.6kg, Havsöring 10,0kg

sbiglax.jpg sbob.jpg
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Laxfiske i Vänern

Jo .... tack Bonzo. Det blir till att grava lite till nyår. Hörby.. Om grabben hade fått dina fiskar hade han nått sitt mål som storfiskare eftersom han tagit 8 av 10 inteckningar. Lax och öring saknas bl.a annat. Det är få förunnat att erövra den titeln. Undrar om det finns en enda bland husbilsklubbens fiskare som tillhör den kategorin. Själv har jag inte tagit en enda guldfisk av de 10 som krävs. Ärligt talat har jag inte ens varit i närheten.
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Laxfiske i Vänern

Hörby.....Grattis till fina fiskar !

Tommy F....vet inte alldeles säkert men tror inte det är någon, förutom Hörby då....;)

Mvh
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Laxfiske i Vänern

Hej Rollerteam. Som du förstår av datumet för mitt svar så är jag inte alltför aktiv på hemsidan. Nåja....Även om jag inte tillhör storfiskarskarna så får jag ändå min beskärda del. Den gravade fisken från Härjedalen smakade som sagt var mycket bra på julbordet. (Med tanke på trådens rubrik så känns detta inlägget lite MALplacerat. :) :))

Picture0701223 002.jpg

Picture0701223 004.jpg
 
B

Båtis

Guest
Sv: Laxfiske i Vänern

Det vattnas i munnen när man ser dessa bilder. Vi är inga storfiskare....köper över disk när vi kan. Vi åker ibland till Vänern men då blir det oftast rökt sik eller något liknande. Hemma fiskas det mest abborre, gös och gädda.

Mvh Maggan o Ingemar
 
Toppen