T
tompaline
Guest
Är det någon som vet hur man gör för att på ett "enkelt vis" kan höja sin lastvikt???
Har en Dehtleffs 2005 helintegrerad köpt hos Codat
Ringde bilprovningen i Kinna (dom e trevliga o informativa där) fick info att det
inte skule vara något problem att ev,, höja tot.vikt till 3850kg men jag måste ha
ett intyg från Codat (va nu dom har med bilen att göra garantin har gått ut)
Ringde dit, damen sa att hon skulle kolla upp vilket chassi jag hade skulle återkomma.
Fick besked att det gick att höja lastvikten med 250kg.....meeen då måste jag förstärka
fjädringen det hade hon kollat upp. Det förstår jag. Dom kunde ta hem materiel och
rekommendera en verkstad. Helt ok det med.
Nu kommer mina funderingar.........
Det hon skulle ta hem kostade 43 600:- samt moteringen brukade kosta ca5000:-sa hon
Sen skriver hon ut ett intyg som jag skall ha med mig till bilprovningen vid regbesikt..
Det intyget kostar 5000:-
Sen skall väl bilprovningen ha minst en tusing för jobbet.
Talade med Mölnlyckebilfjäderservice dom tar 5500:-ink montering x2 blad bak
sen vad ev luftfjädring kostad vet jag ej varför nu den skall behövas. det är ju
bak jag lastar? EX.. om jag sätter på en dragkrok på en bil brukar man lägga till
krokensvikt och ev väga om bilen göra ombesiktning inte behöver man nåt intyg
från generalagent/importören för det.
Vem betalar ca 55000:- för 250kg ökning av lastvikten??
Finns det någon som vet vettig lösning? Att ha 55:-tk i en kassa för böter nää..
Har en Dehtleffs 2005 helintegrerad köpt hos Codat
Ringde bilprovningen i Kinna (dom e trevliga o informativa där) fick info att det
inte skule vara något problem att ev,, höja tot.vikt till 3850kg men jag måste ha
ett intyg från Codat (va nu dom har med bilen att göra garantin har gått ut)
Ringde dit, damen sa att hon skulle kolla upp vilket chassi jag hade skulle återkomma.
Fick besked att det gick att höja lastvikten med 250kg.....meeen då måste jag förstärka
fjädringen det hade hon kollat upp. Det förstår jag. Dom kunde ta hem materiel och
rekommendera en verkstad. Helt ok det med.
Nu kommer mina funderingar.........
Det hon skulle ta hem kostade 43 600:- samt moteringen brukade kosta ca5000:-sa hon
Sen skriver hon ut ett intyg som jag skall ha med mig till bilprovningen vid regbesikt..
Det intyget kostar 5000:-
Sen skall väl bilprovningen ha minst en tusing för jobbet.
Talade med Mölnlyckebilfjäderservice dom tar 5500:-ink montering x2 blad bak
sen vad ev luftfjädring kostad vet jag ej varför nu den skall behövas. det är ju
bak jag lastar? EX.. om jag sätter på en dragkrok på en bil brukar man lägga till
krokensvikt och ev väga om bilen göra ombesiktning inte behöver man nåt intyg
från generalagent/importören för det.
Vem betalar ca 55000:- för 250kg ökning av lastvikten??
Finns det någon som vet vettig lösning? Att ha 55:-tk i en kassa för böter nää..