• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lasta på taket.

F

F.d. 55521

Guest
På min FIAT BÜSTNER T615 har jag ett takräcke som går utmed sidorna och baktill. Jag förmodar att dessa är fabriksmonterade.

img-1136.jpg

Till en bil finns det takräcken att köpa till sina rails men hur är det till husbilar?
Hur gör man när man skall lasta något på taket?
Om man skall ha skidor på taket så bör man väl ha någon form av takräcke.
Jag har sett många komma körande med gummibåtar, kanoter, surfingbrädor mm. Hur har dessa förankrat dessa? ligger de direkt mot taket med spännband?

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Lasta på taket.

Hej!

I inlägg nr 13 i denna tråd http://www.husbilsklubben.se/forums/t39473/ har jag beskrivit i ord och bild hur jag dels halkskyddat taket och dels ordnat fäste för lastbärare etc med att limma på halkskyddsplåtar av aluminium med tvåkomponentlim.
Det går säkert ordna även på annat vis men jag ville inte göra hål i taket. På motsvarande sätt har jag gjort även på min nuvarande bil. Man får naturligtvis lov att rugga upp ytan innan man limmar.

aake

Toppen