• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

larsen

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025
går det att använda larsen cognac till toddyn eller skall man låta bli hittade en gammal flaska i skåpet ca 30år gammal kanske best att hälla ut det????,, mvh håkan

F

F.d. 25270

Guest
Sv: larsen

går det att använda larsen cognac till toddyn eller skall man låta bli hittade en gammal flaska i skåpet ca 30år gammal kanske best att hälla ut det????,, mvh håkan

Slösa inte bort dessa gyllene droppar på toddy. Är bara förslutningen OK bör det vara prima vara.
Mvh
Harry Hymer

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

Slösa inte bort dessa gyllene droppar på toddy. Är bara förslutningen OK bör det vara prima vara.
Mvh
Harry Hymer
den var inte så dum ganska mild ,lite förvånad vad jag mins av konjak var lite för stark
så det blir att göra toddy på den resten får jag spara till bättre tillfälle, och träffar med hbk,are, vi syns mvh håkan

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2026

Min Larsen fyller 40 år nästa år.
Det är en personlig gåva från den Norska vice-consuln i Cognac Jens R. Larsen. Ägare till Larsen-cognac.
Det var på 70-talet när jag höll på med sportflyg i Ljungbyheds Flygklubb, då jag deltog i 1973 års Cognacsrally för sportflygare.

Krister.

Ps. Att den har klarat sig så många år fattar jag inte????

Bilagor

• Bild 248.jpg
    Bild 248.jpg
    1,6 MB · Visningar: 2
Senast ändrad:

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Tyvärr är det så, att både konjak och whisky bara åldras så länge dom lagras på fat. När dom hamnat i flaska, så händer det ingenting med dom. Den åldern som anges på flaskan, är den som gäller.
Sen finns det ju metoder att fuska, men det ska man inte göra med en Larsen....
Calle

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Tyvärr är det så, att både konjak och whisky bara åldras så länge dom lagras på fat. När dom hamnat i flaska, så händer det ingenting med dom. Den åldern som anges på flaskan, är den som gäller.
Sen finns det ju metoder att fuska, men det ska man inte göra med en Larsen....
Calle

Calle!

När väl godsakerna hamnat på flaska...tar dom slut fortare!!

//Tommy

Toppen