• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips Larmande kylskåp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Don Olsson

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
34153
Medlemskap
2025
Hej har Domnetic kyl/frys som larmar fast allt fungerar OBS det är inte dörren som larmar det började efter en skumpig färd på kullersten.
Tacksam för svar tror något har lossnat.
Dan

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2026
Du säger inget om vilken modell av Dometic kyl/frys du har. Men våran kan larma när det är dålig tillförsel av gas (t.ex. missar att korrekt öppna säkerhetsbrytaren efter flaskbyte) eller ström. Det händer att larmet inte slutar att pipa av sig själv utan jag får göra en "norsk återställning" dvs av/på.

Don Olsson

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
34153
Medlemskap
2025
Du säger inget om vilken modell av Dometic kyl/frys du har. Men våran kan larma när det är dålig tillförsel av gas (t.ex. missar att korrekt öppna säkerhetsbrytaren efter flaskbyte) eller ström. Det händer att larmet inte slutar att pipa av sig själv utan jag får göra en "norsk återställning" dvs av/på.
Har provat ingen framgång

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2026
När du startar bilen så slår väl kylen om till 12V och tar spänning från generatorn i.o.m. att den slutar larma? Jag tror du har för låg spänning från bodelsbatteriet till kylen. Du säger ju att den fungerar på gasolläget när motorn är igång. Sätt en laddare på bodelsbatteriet och se ifall problemet blir löst.

Don Olsson

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
34153
Medlemskap
2025
När du startar bilen så slår väl kylen om till 12V och tar spänning från generatorn i.o.m. att den slutar larma? Jag tror du har för låg spänning från bodelsbatteriet till kylen. Du säger ju att den fungerar på gasolläget när motorn är igång. Sätt en laddare på bodelsbatteriet och se ifall problemet blir löst.
Allt fungerar men den larmar när den går på gasol!

Roysan

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
35986
Medlemskap
2025
Står det inget i användarhandboken till kylen, exvis en lista över vad larmet kan innebära?

Roysan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen