• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Larm i display

Mikael Riedeburg

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
30624
Medlemskap
2022
Hej.
Har en Pilot 740 2018 Motor Fiat. Bilen stått sen mitten på december startade den i veckan
har gul motorsymbol som lyser i displayen och ej slocknar.
Har ej hänt tidigare.
Är det någon som har en ide om detta?
/ Mikael
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.365
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
En OBD ( felkodläsare) läsare är en bra investering. Det finns många olika att välja på. Dock vet jag inte vilken som passar till din bil. Det kanske någon annan kan svara på.
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.362
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Har du ingen felkodsläsare, eller ingen kunskap hur den används, så rekommenderar jag dig att åka in till någon med Fiat service och låta dom koppla upp bilen och diagnostera felet.

Gul motorlampa kan betyda många fel. Ibland små fel, ibland stora fel eller fel som är svåra att hitta.
Kan ofta va att bara släcka symbolen.
Du har så ny bil så vissa fel kan gå på garanti eller motorförsäkring.

Själv har jag hämtat vår bil idag, som hade en gul motorsymbol som inte gick att släcka innan rep. av felet.

_20210304_162920.JPG
Det tog 8 timmar att hitta och åtgärda felet.

Ett kabelbrott i en kabelhärva så databoxen inte fick kontakt med kylfläkt 1.
Rep. Ny kabeldragning.

Här fanns inga garantier eller försäkringar som tog kostnaden, då bilen är en 07a.
Det blev en ny kostnad på husbilskontot.

Hälsn. Krister.
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.362
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
knepigt att det kan bli ett kabelbrott när bilen stått stilla? hoppas inga möss har hälsat på ?
Jag vet inte var kontaktbrottet på kabeln var, utan man har dragit en ny kabel mellan kontakterna enligt specifikationen på fakturan.
Jag vet inte om det har varit en mus i motorutrymmet. Men jag har inte sett några andra spår.
Det är bara att konstatera att hitta fel i kablar kan ta tid och kosta pengar.

Krister.
 
Toppen