Laika Kreos 4009, Fiat Ducato 250 2013
Jag har bekymmer med att systemet larmar för öppen dörr.
Misstänker garagedörren på förarsidan, som först min verkstad och sedan jag varit på och justerat infästning/gångjärn.
Jag efterjusterade dörren eftersom den gick alltför trögt att stänga, möjligt att jag inte drog åt tillräckligt (lyckades paja torx-hålet på ett par av bultarna).
Så, plötsligt började den larma för öppen dörr ...
En Fiat-auktoriserad verkstad i Ängelholm körde en felanalys, den gav ingenting.
Jag har försökt själv att justera gångjärn/dörrpassning i flera omgångar, vid ett tillfälle fick jag det att fungera.
Men, så bytte jag bultarna jag förstört huvudena på, efter det var jag tillbaka i samma felläge.
Frågor ...
Avkännare - ingen motbricka - varningspanelen på instrumentpanelen

Jag har bekymmer med att systemet larmar för öppen dörr.
Misstänker garagedörren på förarsidan, som först min verkstad och sedan jag varit på och justerat infästning/gångjärn.
Jag efterjusterade dörren eftersom den gick alltför trögt att stänga, möjligt att jag inte drog åt tillräckligt (lyckades paja torx-hålet på ett par av bultarna).
Så, plötsligt började den larma för öppen dörr ...
- Jag kan inte larma bilen - det kommer tre larmpip när jag larmar, efter ett tag går larmet
- När jag startar bilen "skriker" varningssystemet för öppen dörr. Länge.
En Fiat-auktoriserad verkstad i Ängelholm körde en felanalys, den gav ingenting.
Jag har försökt själv att justera gångjärn/dörrpassning i flera omgångar, vid ett tillfälle fick jag det att fungera.
Men, så bytte jag bultarna jag förstört huvudena på, efter det var jag tillbaka i samma felläge.
Frågor ...
- Det sitter tre avkännare på dörren (magnetvarianter antar jag). Jag hittar ingen motbricka i "dörrkarmen", ska det vara så? (se bild)
- Det borde väl finnas en säkring för att stoppa larmfunktionen, hittar den inte varken i Laikas bodel eller i Fiat-delen (lusläst båda manualerna). Vilken säkring kan det vara, var kan den sitta?
Avkännare - ingen motbricka - varningspanelen på instrumentpanelen