• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lantmäteriets nya karttjänst

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Härom veckan lanserade Lantmäteriet sin nya karttjänst; "Kartsök och ortnamn": Mumma för oss som är kartbitare.

Terrängkartan (uppdaterad version av Gröna kartan), Fjällkartan, Vägkartan, Översiktskartan och Sverigekartan.

Dessutom presenteras en helt ny nätbaserad dynamisk topografisk karta samt flygfoton över Sverige.

Sverige skall från och med i år flygfotograferas med mycket högre upplösning än tidigare.

Vid sidan av de rena kartfunktionerna innehåller tjänsten ett utskriftsverktyg som gör att en karta kan flyttas till en redigerbar fil.
Lätt att gör sin egen kartbild för pdf.
Där kan användaren skriva in egna noteringar som rastplatser längs vandringsleder eller fiskerika sjöar.

Hoppas det här kan ge bättre nätbaserade kartor att ladda ner.
Ett komplement till Google maps

Länk till tjänsten:
KSO

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027
Sv: Lantmäteriets nya karttjänst

Tack för ett jättebra tips! Testade den i min IPad nu och den fungerar helt suveränt trots att jag står mitt ute i skogen utanför Karlsborg.:)

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Sv: Lantmäteriets nya karttjänst

Verkar lovande men vår gata som funnits i snart 2 år finns ännu ej med. Isgatan i Örebro. Däremot är de tre nya höghusen med gatunummer med. Ser nu ut som om de hör till Rudbecksgatan i stället.

Toppen