• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

LandNCall kontantkort i Spanien

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Söker kontantkort i Spanien för användning i ca ett par veckor...och vill ha mobil surf och telefon och kommer att använda Skype vid behov.

Har kollat i forumet men hittat så många varianter att förvirringen har blivit större...

Har hittat ett alternativ som jag undrar om någon provat och har erfarenhet att dela med sig av.

Tjänsten heter LandNCall Starpaket
Man beställer i Sverige och får via posten...
-Ett Spanskt SIM-kort med förladdade krediter och ett svenskt nummer. Det svenska numret är kopplat till SIM-kortet. När man ringer på det svenska numret går samtalet fram till din mobil i Spanien.
Du betalar inget för att ta emot samtal och de som ringer betalar endast svensk lokalsamtalstaxa, alltså inte mobiltaxa.
LandNCall Starpaket kostar 299:-kr

Det här ingår:
  • Startpaket för kontantkort, 5€ samtalspott
  • 2 timmar inkommande samtal från Sverige till din mobil i Spanien
  • Du blir nådd på ditt vanliga svenska nummer
  • Surfa gratis, första 30Mb ingår
  • Mobilsurf aktiverat, ca 45 öre/Mb dras från potten
Fördelar som jag ser det är att kortet köps i Sverige innan resa och med Svensk support.

Kan det vara ett alternativ??

Bosse

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LandNCall kontantkort i Spanien

När du har förbrukat dina första 30 gratismegabytes så kostar varje gigabyte 450 kronor vilket är dyrt! Använder man kortet till enbart telefonering så verkar det ju väldigt bra!

Jag har det motsatta förhållandet på mitt Europasimkort från Vodafone. Dyrt att telefonera men relativt billigt att använda Internet under vissa förutsättningar (max 100mb per dag).

Taxor och tariffer som är krångliga att förstå är ju vanligt i branschen men det rör ju på sig i alla fall!

Jappe

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: LandNCall kontantkort i Spanien

Tack för svar
Ja om jag gör slut på baspaketet så blir det dyrt. Har NetCounter för att hålla reda på konsumtionen.
Men för ca 14 dagar och de första 30mb gratis så tänkte jag att det kunde vara ett smidigt alt. Mest behov av inkommande samtal.
Har som tur är wifi för där vi bor, bra till Skypen...
Skulle paketet ta slut så får man väl köpa ett lokalt kort på plats i spanien.
Jag förstår att det inte är något alternativ för längre vistelse med mycket surf.

Jädra djungel det här med kontantkort för kortare användning.

Bosse

Toppen