Mats/Inger Nilsson
HBK Medlem
Jag försöker byta glödlampa halvljuset funkar ej på vänster sida jag kan inte komma in med näven i hålet längst in i hörnet väldigt krångligt att byta en lampa skall det verkligen vara så här
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Denna visar allt rätt då Olofs tips är för nyare bil (fr 2014).
Det var inte bättre förr. Det är bara sämre nu...Men hur som helst onödigt komplicerat och svårt att utföra på en mörk väg.......Och efter några gånger är väl någon av de små plastflikarna som håller delen under lyktan sönder.......Men vad gör inte vissa för att få en snygg design! På de äldre modellerna är det betydligt enklare!
Tack för hjälpenDenna visar allt rätt då Olofs tips är för nyare bil (fr 2014).
När man väl gjort den en gång förstår man inte varför detta inte visas i instruktionsboken.
Ingen raketforskning direkt...
Jag har gjort detta. Lätt jobb. Jag satt maskeringstejp på fronten nedanför lyktorna. Lätt att repa annars vid ur och in montering av lyktan. Bytte alla lampor när den ändå var ur för att slippa göra om i närtid.Tack för hjälpen
Jag får inte in näven lite skillnad på ÅrsmodellMed spegel och tager bort övre locket så byter jag det på plats. Känner med fingrarna så går det inga problem. Har en 2011. Fixa det på båda sidor.
Dåligt av vem ! ! Du har ju fått en beskrivning av en vänlig person , en PH 2 skruvmejsel + en 10:a hylsa med ett spärrskaft så tar nog inte denna operation 10 minuter ens , klarar du inte en sån enkel sak så be hustrun, är tämligen säker på att hon ordnar detJag körde till en verkstad som bytte lampa men fan va dåligt att man måste uppsöka verkstad för att byta en lampa
Det var ett väldigt korkat svar jag hade precis haft bilen på verkstad för av kamremsbyte men det behöver inte du för det gör väl din fru dessutom har jag en ryggskada som gör att jag är lite handikappad är bara opererad i knä och rygg tot 21 ggr men vissa kan inte hålla igen måste berätta hur duktiga dom ärDåligt av vem ! ! Du har ju fått en beskrivning av en vänlig person , en PH 2 skruvmejsel + en 10:a hylsa med ett spärrskaft så tar nog inte denna operation 10 minuter ens , klarar du inte en sån enkel sak så be hustrun, är tämligen säker på att hon ordnar det
Med vänliga hälsningar och en glad påsk önskar Bengt.