Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej
Har haft samma problem
Har att göra med startspärr som är inbyggd i nycklen
Prova med den andra nycklen
Kanske dags att plocka fram Fiats instruktionsbok?
Har bläddrat igenom den och det står ju inte ens nåt om va lampan betyder![]()
Kodkortet är stort som ett kreditkort. Bifogar den sida ur den tyska instruktionsboken som visar hur det ser ut.
Bifogar även den sida som informerar om felen.
Tyvärr är sidorna vridna 90°, och kvaliteten är inte den allra bästa.
Så här är det:
För att omprogrammeringen ska kunna göras, måste verkstaden ha tillgång till kod-kortet.
Om kod-kortet har förkommit måste hela den elektroniska startspärren bytas ut, vilket lär kosta mellan 20 och 25 tusenlappar.
Hej
Har bilen på service har haft några gånger så startspärren lyst så jag sa till att de skulle kolla detta.
Bilen ladder för dåligt = lågspänning därför kommer startspärren på
När de skulle ta bort felkoderna så behövde de kod-kortet och något sådant har jag inte
fick den informationen att de beställer nya koder men det tar ca 2 veckor och kostar 60€
Så i morgon så skulle de byta generatorn sen blir det att ta bort felkoderna efter några veckor när koderna kommit
Ha de paffw
.......
Om kod-kortet har förkommit måste hela den elektroniska startspärren bytas ut, vilket lär kosta mellan 20 och 25 tusenlappar.......quote]
Jag importerade en husbil 2007 , Fiat nya modellen.
Då krävde försäkringsbolaget att nycklarna skulle kodas om. På verkstaden lyckades de att trassla till det så att en av nycklarna därefter inte fungerade.
De trodde därför att Codekortet ej hörde till bilen.
De beställde ett nytt Codekort som kom på en vecka.
Det kostade inget, dessutom var det exakt samma som det jag hade fått med bilen.
Att de spärrat en nyckel berodde på att teknikern hade fel programvara i sin dator.... (sa de)