• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Laika?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Chris o Benny

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2024
Jag är intresserad husbilsmärket "Laika", är det någon som har erfarenheter av Laika och vill dela med sig. Ex. för och nackdelar mm.
LMCbery

Senast ändrad:

CarthagoAnders

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2025
Sv: Laika?

för något år sedan var jag på väg att köpa en beg Laika, jag saknade en del uppgifter och mailade fabriken i Italien från desar hemsida o bad, på engelska, om lite tekniska uppgifter
döm om min förvåning när jag blev uppringd från Italien av en svensktalande man som kunde svara på alla mina frågot, helt suverän service och omhändertagande av presumtiva kunder
Laika ingår i Hymergruppen och är väl den italienskbyggda bil som har bäst isolering för att klara vintercamping
blev det något Laika-köp för mig? nej jag köpte en annan bil av andra skäl än rent kvalitetsmässiga för där kan jag inte se att det finns några invändningar mot Laika

F

F.d. 14038

Guest

Jag har en Laika själv som jag köpt begagnad, en 2006 LIKA REXOSLINE.
vi har inte haft några som helst stora problem med den, dock har några smärre fel upptäkts.
Låsanorningen på ett av skåpen fungerade inte som det skulle, klagade på stället där jag köpt bilen och fick till svar att kom upp så fixar vi det.
Jag åkte upp, en kvart senare var låsanorningen utbytt och fungerar som det ska.
I övrigt har vi bara goda erfarenheter av Laika.
PS vi ska åka ner ca 20 st bilar och besöka fabriken den 25 April.
Representanten som Cartago Anders pratar om heter Raffaele Vairo med telefon nr +39 05580581
E-mail rvairo@laika.it
Svensk återförsäljare är Stendahls bil i Lilla Edet fråga efter Uno.

Kreos

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
530
Medlemskap
2024

Har en Laika Kreos och bara bra erfarenheter Jag har mailat på
svenska till Raffaele Vairo med gott resultat.
ex.(jag gjorde enförfrågan om jag kunde köpa nya dekaler till bilen samt
undrade vad dom skulle kosta i så fall,svar kom att dessa var redan på väg med posten utan kostnad)
det kallar jag bra.
Henry

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen