• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Laga vattenbehållare eller byta?

F

F.d. 18268

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Standard
Motortyp: 1,9 D 52 DIN
Årsmodell Chassie: 1993
Husbilsfabrikat: Dethleffs
Husbilsmodell: Fiat Dethleffs 290
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1993
Ämnesområde: Färskvatten
Har en vattentank i plast som läcker. Den är placerad under båda framstolarna. Kan man laga den eller finns det nya vattentankar att köpa som kan passa? Om man kan laga den: vart kan man vända sig?

F

fjärrkontroll

Guest
Du kan om skadan är lätt att komma åt Försöka laga den med epoxi och väv (som man lagar båtskador under vattenlinjen). Fråga i en båttillbrhörsaffär.
fjärrkontroll

S

Stavve

Guest
Kolla gärna med Dethleffs, dom är duktiga på att hålla reservdelar. Ett duschgolv till min 92:a kostade "bara" 1600:-. Beror på hur plasten känns, ibland får man intrycket att plasten är "slut" och då hjälper det inte att laga, för det brister snart på ett annat ställe. Har samma lösning som du på tankarna och mina känns helt ok (peppar peppar). Det tycks mig som det är en plast som hyggligt står emot åldring, till skillnad från duschgolvet.

Leif Karlsson

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028
Jag hade nog satsat på att skaffat en ny tank. Att limma eller expoxybehandla dricksvatten tanken kan ge smak av limmet ... inget att rekomendera utan byt tanken till en ny . Är det gråvatten tanken så kan man repa den med epoxy eller tangit lim. Hoppas det löser sig för dig.

OleBerg

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
3177
Medlemskap
2022
Sjekke forslaget fra SAMOHT - golvfirma legger PVC belegning på golv og sveiser disse sammen. Er tanken av PVC lages en V-fuge i sprekken og sveises inn med ny PVC.

Toppen