• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

laga garantifel

F

F.d. 12848

Guest
Vem betalar när jag kör till verkstaden för att laga garantifel,jag kör 60 mil tur retur,3ggr på 2månader.När ett företag monterar parabol gör dom hål i taket då faller garantin för hela taket enlig leverantören av husbilen,kan der vara möiligt.
Hälsar Illåsen

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025
Sv: laga garantifel

Gällandes hålet i taket så förmodar jag att det inte är samma företag som monterat parabolen och som levererat bilen? Därför givetvis gnället från billeverantören.

Givetvis gäller ju inte garantin för tex fuktskador i taket om det kan konstateras bero på dåligt utförd parabolmontering av annan part.
Där finns ju en klar fördel med originalmonterade tillbehör.

Men att hävda att hela garantin upphör rakt av låter lite starkt. Be handlaren visa var exakt i garantivillkoren detta står.

Toppen