• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Laddningsproblemlösare sökes

F

F.d. 53356

Guest
Hej! E-boxens laddningsfunktion pajade i höstas. Jag använder just nu en extern laddare som jag sätter direkt på bodelsbatterierna. Jag tänker göra en permanent lösning med separat eluttag där jag inte blandar in E-boxen. Har någon erfarenhet av en sådan lösning?
Tacksam för tips!
Gunilla

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Laddningsproblemlösare sökes

Hejsan.
Om du menar att fortsätta ha laddaren helt "bredvid" så går det väl jättebra, och blir så bra som den lösa laddaren är.
Problemet är väl snarare hur ny din bil är och vilken avläsning och avkänning som finns inbyggd med display och eller mätare m.m.
Sådant kommer inte att funka om laddaren sitter direkt på batterierna, så i det fallet kan det bli lite i blindo hur laddade/oladdade batterierna är.

Man brukar i många fall, beroende på inkoppling och konstruktion på originalladdaren helt enkelt försöka koppla in den nya på samma sätt som originalet, och då få allt som vanligt med mätare m.m. bortsett från ofta en bättre laddare än originalet om man valt en Ctek eller annan bra laddare som ersättning.

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:
Toppen