• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Laddar ej bil- eller bodelbatteri vid körning

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Hej!

Och God Fortsättning!

Carthago e-line 51 årsmodell 2015 (Chassi: Fiat Ducato X250) laddar inte (bil- eller bodelbatteri) vid körning (generatorn).

Bilen är aldrig svårstartad eller laddar ej heller, till synes, emellanåt (dvs glapp verkar vara uteslutet).

Någon som har ett hett tips på vad problemet kan vara?

Mvh!
// Niklas
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Det räckte med att stänga av och starta om med huvudströmbrytaren. Nu funkar laddningen igen, vilket i och för sig är bra. Men jag vill hellre veta varför.

Nåväl, jag får väl vara nöjd då allt funkar som det skall igen, tills nästa gång.

Mvh!
//Niklas
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Hej!
Carthago e-line 51 årsmodell 2015 (Chassi: Fiat Ducato X250) laddar inte (bil- eller bodelbatteri) vid körning (generatorn).

Skulle kunna att "D+-simulatorn", sammankopplingsreläet och styrningen i CBE/EBL hade hamnat i "otakt", "hängt sig", och att då en avstängning fick den att "börja om" på rätt sätt.

MVH
Hans
 
Toppen