• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ladda din Oral B med USB laddare!

jelstein

HBK Medlem
Inlägg
77
Kommun
Leksand
HBK-Nr
20070
Medlemskap
2024
Jag har varit i kontakt med Braun helpdesk och de hade ingen lösning för 12V eller UDB. Så hittade jag den här laddaren på nätet som laddas med USB. Fick hem den igår fråm Kina och den fungerar. Ännu ett steg mot off grid och slippa köra inverter.
 

Bilagor

  • Laddare.jpg
    Laddare.jpg
    1,3 MB · Visningar: 62
F

F.d. 4220

Guest
Jag har valt Jordan's tandborste "Clean Smile" istället. De har usb-laddning med i paketet. Dessutom laddar den på runt 4 timmar och håller minst två veckor mellan laddningarna. Så den piskar Oral-B på flera plan.
Den säljs just nu bara på Power.se (vad jag sett) men Oral-B tandborsthuvuden passar till den och de finns ju överallt.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.137
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Jag har valt Jordan's tandborste "Clean Smile" istället. De har usb-laddning med i paketet. Dessutom laddar den på runt 4 timmar och håller minst två veckor mellan laddningarna. Så den piskar Oral-B på flera plan.
Den säljs just nu bara på Power.se (vad jag sett) men Oral-B tandborsthuvuden passar till den och de finns ju överallt.
Jordan Clean Smile finns på flera ställen, bl.a. Apotea och Kjell o Co.
Apotea tar 379 kr, Kjell 399

 
F

F.d. 4220

Guest
Bra att fler har den numera.
Efter att ha haft OralB i flera år och var ständigt missnöjd med kvaliten på batteriet och 16 timmars laddtid (oavsett pris på tandborsten) köpte jag Jordans förra modell för några år sedan och fick en tandborste utan de svagheter jag retade mig på. Plus då usb-laddning.
 

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Inlägg
521
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2024

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.391
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Jordan Clean Smile finns på flera ställen, bl.a. Apotea och Kjell o Co.
Apotea tar 379 kr, Kjell 399

Det finns ytterligare ett alternativ, Xiaomi Oclean X. Den har intressant specification, se Xiaomi X Oclean
Ang. Jordan så idag är priset på Kjell 599 kr.
 
F

Fd.47585

Guest
Jag har valt Jordan's tandborste "Clean Smile" istället. Så den piskar Oral-B på flera plan.
Vi har Oral B och köpte Jordan till husbilen, batteritiden och laddningen överlägsen MEN borstningen är inte på lååååånga vägar lika bra som Oral B! Fungerar lite som de Oral B som är batteridrivna (lösa batterier) som mer är leksaker då dom går så långsamt.
 
F

F.d. 940

Guest
Vi har Oral B och köpte Jordan till husbilen, batteritiden och laddningen överlägsen MEN borstningen är inte på lååååånga vägar lika bra som Oral B! Fungerar lite som de Oral B som är batteridrivna (lösa batterier) som mer är leksaker då dom går så långsamt.
Den Jordan tandborste jag har har 2hastigheter.
Arne.
 
F

F.d. 4220

Guest
Jo, långsamt och långsammare. Det har våra också. Men även den något mindre långsam är långt ifrån hastigheten på Oral B
Sant, den gamla var rejält långsammare än oralb, men helt ok tyckte jag.
Den nyare modellen som säljs nu har högre hastighet, så även den enda fördelen för oralb är inte lika stor längre (om den alls finns).
 
Toppen