• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lackbehandling med Ditec på ny bil

F

F.d. 52949

Guest
Har funderat på om man ska lackbehandla en ny bil med Ditec och liknande produkter.
Vi får vår nya kabe 880 nu i miten på januari. Försäljaren påstår att man inte ska lackkonservera, för det kan skada strippningen. Nu är det ju så att stora delar av bilen är strippad.
Är det någon som har erfarenhet av att lackkonservera ny bil och vad kan det kosta??:holly-1-icon:Tacksam för synpunkter i detta ämne.
Hälsn. Bo-Erik Johansson

F

F.d. 8036

Guest
Sv: Lackbehandling med Ditec på ny bil

Hej och grattis till den nya bilen.

Jag har konserverat taket och fronten på vår 880.
Taket eftersom det är svårast att komma åt själv och fronten
eftersom det blir mest insekter och annat där.

Jag fick behandlat med Diamonbrite och enligt firman skulle
det inte heller vara några problem med att behandla stripingen,
snarare tvärtom enligt deras mening.

Vill du kolla med en som hållt på med bilvård i en herrans massa år kan du kontakta

Bertil Svensson
Trelleborgs Bilvård
0410-44650

Du kan också läsa mera i denna tråd

http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/313336

M

Matts Torebring

Guest
Sv: Lackbehandling med Ditec på ny bil

Hej & Stort Grattis till en riktigt trevlig bil. Vi har kört 1000 mil med vår 880 och är supernöjda. Vi lackbehandlade vår förra Kabe med Ditec utan några problem. Den var såld efter 3 dagar i hallen, när vi bytte bort den, kanske för att den var så blank och fin. För en vecka sedan har vi lackbehandlat vår nya bil med Ditec hos Däckservice i Aneby till en kostnad av 12 000:-. Mvh Matts Torebring

Toppen