• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Löst lejon i Sveg.

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029
Var ute och rasta hunden kl 07.55 och möter en förtvivlad kvinna som skriker med en panikröst något ouppfattbart en bit från oss och pekar ner mot vattnet, vi förstår ingenting, men hon kommer ända fram och förklarar att det är en hane där och pekar igen. DÅ ser vi ett lejon ca 100 meter ifrån oss, först slutar man andas, samtidigt går man igenom hela ens kunskaper om djur å natur på några sekunder.

Kvinnan står fortfarande och babblar på med en skärrande röst, hjärnan är egentligen helt urkopplad, man ser att hon pratar men man hör inget..

Efter 10-15 sekunder ser man att det där är en hund, kvinnan lämnar oss i riktning från oss, vi fortsätter gå över den stora gräsmattan.
Helt plötsligt tittar lejonet på oss och börjar springa mot OSS, paniken slår till igen för det kunde ju trots all vara en farlig hund/lejon, vi vänder blixtsnabbt och går i motsatt riktning med bestämda men halvsnabba steg, men vill ju inte reta upp jaktinstinkten, då stannar han upp och börjar nosa vid en stolpe istället..

Det var en Leonberger hane som var klippt exakt som ett lejon med tofs på svansen.

Men med lite eftertanke kanske det inte var så smart av hundägaren och släppa ut honom på egna promenader eller så låg han dubbelvikt av skratt i skogsdungen av att skrämma äldre människor.

Hade tyvärr ingen kamera med mig för att dokumentera honom:mad:

Hade hoppats att kvinnan vi mötte var en husbilsägare och medlem i klubben, men hon lämnade campingen med en husvagn.

En kul/läskig händelse i Sveg som förevigar denna plats för oss:)

Nu lämnar vi Sveg mot nya mål och händelser i Malung.

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029
Sv: Löst lejon i Sveg.

Det här är den hundklippning som mest efterliknade den hund/lejon vi såg.
Tipsade både den lokale tidningen och polisen om dess otyg..

Visserligen gapskrattade jag när vi var i säkerhet, men sen med lite eftertanke insåg jag att det är farligt att skrämma folk.

Bilagor

• Lejon.png
    Lejon.png
    111,8 KB · Visningar: 364
Toppen