• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lönt att ge resetips?/Ett tack kostar så lite -

UR13

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
9896
Medlemskap
2029
Frågor som ställs, vill ha info om tips på ställplatser, mm.
Är förvånad att frågeställaren antingen inte har läst svaren / tipsen.
Eller struntar i att trycka på tack.
Kan ju bli så att tips / svar uteblir till den frågeställaren i framtiden.
Ha fortsätt trevlig kväll.

carsten

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2025
Sv: Ett tack kostar så lite

Frågor som ställs, vill ha info om tips på ställplatser, mm.
Är förvånad att frågeställaren antingen inte har läst svaren / tipsen.
Eller struntar i att trycka på tack.
Kan ju bli så att tips / svar uteblir till den frågeställaren i framtiden.
Ha fortsätt trevlig kväll.

Det är tyvärr mera regel än undantag, så skärpning anbefalles!

carsten

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2025
Lönt att ge resetips?

Man frågar man sig om det är lönt att ge resetips och uppslag till HBK- medlemmar då responsen ibland närmar sig noll. Andemeningen från min m.fl. sida är att ge tips om bra platser men då många inte verkar bry sig är ju frågan om man skall fortsätta. Samma gäller för övrigt Facebook där många bara är inne och fluktar utan att vare sig kommentera eller gilla....

carsten

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2025
Sv: Lönt att ge resetips?

Just nu har 79 st varit inne och fluktat men ingen har någon åsikt, det är tråkigt.....

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Gillar alla tips, klart du ska fortsätta brukar kolla om tipsen är i min planerade resa eller om det är tips som passar vår husbil, försöker alltid att tacka och visa min uppskattning när tipsen kommer.
Facebook har jag bara min som jag kollar och jag gillar för det mesta, trodde inte att vilka som helst fick vara med i HBK:S Facebook.

Vänligen Pelle

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Man frågar man sig om det är lönt att ge resetips och uppslag till HBK- medlemmar då responsen ibland närmar sig noll. Andemeningen från min m.fl. sida är att ge tips om bra platser men då många inte verkar bry sig är ju frågan om man skall fortsätta. Samma gäller för övrigt Facebook där många bara är inne och fluktar utan att vare sig kommentera eller gilla....

Jag förstår inte vad du är ute efter.Det är väl trevligt om du får många läsare
om dina resetips.Vill du att man ska ifrågasätta dina tips eller vad efterlyser du? Har inte Facebook.
Hade Hasse

Senast ändrad:

carsten

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2025

Jag förstår inte vad du är ute efter.Det är väl trevligt om du får många läsare
om dina resetips.Vill du att man ska ifrågasätta dina tips eller vad efterlyser du? Har inte Facebook.
Hade Hasse

Förstår inte vad du menar med att ifrågasätta ett tips, en märklig kommentar tycker jag. Nej, det är väl inte så avancerat, om man går in på en sida som man tycker verkar intressant och sedan ser ett tips kan väl visa sin uppskattning genom att trycka på ett tack. Värre än så är det inte.

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025

Gokväll
Jag gillar(fb) eller skriver tack om tips passar mig/oss för planerat resmål, annars går jag vidare. Inget märkvärdigt med det. Du kan nog inte räkna med något gilla eller tack om det inte passar.
ha d

Björn R

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2026

Tack för alla tips!
Även om det inte är aktuellt just nu så vet jag att jag gör en sökning när det är dags. Underbart gott om någon har tipsat om saken, tidigare. Jag kollar på en massa gamla trådar och är generös med att tacka, även om tipsen är riktigt gamla.

Så fortsätt tipsa, och hör kommer ett extra Tack! Hälsar Björn.

F

F.d. 29954

Guest
Sv: Ett tack kostar så lite

Egoism är en vanlig egenskap som idag tillåts blomma ut ohämmat. Kostnaden kommer senare.
En annan iriterande egenskap är bråket mellan de hjälpande experter som ibland vill klubba ihjäl varandra. Så det är ingen fel på hjälpviljan när man är beredd att slåss för ynnersten....

F

F.d. 29954

Guest

Husbilsforum utan resetips låter ingen vidare...

Med resetipsen är det så för min del att det är lite svårt att tacka i förhand om man inte själv vet att tipset är bra. Det vet man först efteråt när man besökt platsen. Är det många som tipsat om den platsen, så ökar chansen att man tar en titt själv vid tillfälle.

Sedan är det ju så att alla är inte födda åt reklambranchen. PR personen låter ibland som gamla turistbrochyrer och rabblar upp samtliga kyrkor i socknen utan att beröra någon. Hårdfakta saknas, så som priser och öppettider, folkträngsel mm. som kan vara avgörande för vissa. Om jag läser någon resetips som saknar prisinformation, så slutar jag genast att läsa. Den har ingen värde för mig. Värre är bara dem som tycker att dyrt är fint, eller " lunchen kostade 500kr, men var värt varenda öre"!! Sådant rappakalja roar bara skribenten själv...

Man måste begripa att vid tips skall man ge upp hoppet att tilfredsställa alla viljor. Det går inte. Identifiera din "målgrupp" och kör raka röret med ditt budskap så du träffar några strängar, då brukar reaktioner komma...

F

F.d. 55554

Guest

Vi har fått många besök och tack för våra inlägg om resorna till Portugal och Spanien.
Visst kunde det vara kul med fler tack, men dom tack vi fått av personer vi mött
och som läst inläggen väger upp det hela.
Många läser men vågar/vill inte skriva eller tacka.
Sen hinner man inte läsa alla inlägg, dels beroende på internettuppkoppling/kostnad.

Fortsätt skriv. :yes:

Jojje

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Lönt att ge resetips?/Ett tack kostar så lite -

Om någon frågar & vill ha hjälp med något på forumet så tycker jag att det hör till god ton att tacka för hjälpen åtminstone på de svar som rör ens fråga. Att däremot förvänta sig att det tackas för det man själv lägger in utan att man svarar på något är nog för mycket begärt förutom ifall läsarna har nytta utav vad man skrivit. Vi är ganska många som är inne på forumet & om alla skall tacka för allting så kommer det mesta på forumet att bestå av just tack från dom som tryckt på knappen.

Bennie

UR13

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
9896
Medlemskap
2029
Sv: Lönt att ge resetips?/Ett tack kostar så lite -

Det var just en fråga om ställplatser/camping på Gotland som jag besvarade.
Ha en bra fredagskväll, var ni än befinner er!

Toppen