Sv: Lönt att ge resetips?
Husbilsforum utan resetips låter ingen vidare...
Med resetipsen är det så för min del att det är lite svårt att tacka i förhand om man inte själv vet att tipset är bra. Det vet man först efteråt när man besökt platsen. Är det många som tipsat om den platsen, så ökar chansen att man tar en titt själv vid tillfälle.
Sedan är det ju så att alla är inte födda åt reklambranchen. PR personen låter ibland som gamla turistbrochyrer och rabblar upp samtliga kyrkor i socknen utan att beröra någon. Hårdfakta saknas, så som priser och öppettider, folkträngsel mm. som kan vara avgörande för vissa. Om jag läser någon resetips som saknar prisinformation, så slutar jag genast att läsa. Den har ingen värde för mig. Värre är bara dem som tycker att dyrt är fint, eller " lunchen kostade 500kr, men var värt varenda öre"!! Sådant rappakalja roar bara skribenten själv...
Man måste begripa att vid tips skall man ge upp hoppet att tilfredsställa alla viljor. Det går inte. Identifiera din "målgrupp" och kör raka röret med ditt budskap så du träffar några strängar, då brukar reaktioner komma...