• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lökholmen, Hunnebostrand

T

tranebo3

Guest
Sv: Lökholmen, Hunnebostrand

Det var värst vad dom hugger upp sig. Från 190:- förra året.
:mad: Hälsningar Berit

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Ja Sotenäs skäms inte för något numera först Guleskär och nu Hunnebo.
En sak är säket de vill inte ha oss där eller så är vi så dumma att vi åker dit.
Ett är säkert sluta och åk dit.
Undrar hur affärerna går på Guleskär sedan det blev avgiftsbelagt?
Står det några bilar där nu någon som vet?
Bra att få igång en tråd kan vara kul och veta vad som händer när kommunerna driver
Häxjakt på husbils folket mota bort dem är ju deras paroll.
Båtfolket är välkommna men inte husbilsfolket.
Sätt så högt pris som möjligt så blir man av med oss måste vara deras paroll.
Kan inte förstå varför inte affärsidkare gör uppror det blir ju ett avbräck i deras sommar handel.
2179:music-icon:

Senast ändrad:
F

F.d. 29841

Guest

Hej
Det stod 2 st igår,större del var avstängd för iläggning av båtar. Det blåst som fan, så vi åkte till Solviks camping.
Står någelunda i lä, nu skirer solen och det är "vindstilla" som alltid på västkusten,
Solvik har anlaggt 20 HB platser på begret för 170 Kr
Det är 4 st HB:ar på campingen. Solvik erbjuder BO 3 nätter betala för 2.
Ha det vi hörs
/Vidhem

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag hade för mig att anläggningschefen i Sotenäs kommun hänvisade till Hunnebostrand när Guleskär avgiftsbelades, nu höjer han kraftigt i Hunnebo.

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Hej på er alla 8000.
Bra vore om vi kunde hjälpas att hålla ett öga på kommuner eller campingar där man tar ut överpriser så har vi en möjlighet att undvika sådana platser.
Sedan vore det bra om vi hittade ställen som är bra och rekomendera dessa här på forumet.
Solvikcamping i Sotenäs tar för husbil 150 eller 170kr betala för 2 stanna 3 ja det blir ju 100kr med el 16 amp säkring.Kanske något för Wiggersvik att se över om de har något positivt att komma med.
Hoppas ni hänger på här.
mvh
Reidar 2179 :music-icon:

Senast ändrad:

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Man skulle önska att webbarna kunde fixa en rad i högerkanten med tex rubriken Här trivs vi inte (låter inte lika illa som att bojkotta).

Här skulle vi kunna lägga in såväl kommuner med avig husbilspolicy, som andra platser som vi besökt och blivit snorkigt bemötta eller ställplatser/campingar med hutlösa avgifter osv.

Det ska inte vara någon diskussionstråd, då tror jag att det spårar ur, men att man kan ange platser, med en förklaring vad som är galet.

Ett förslag...

//Tommy

Toppen