• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Låt oss göra gemensam sak!

F

F.d. 9678

Guest
Varför inte samla oss och göra en gemensam affär.
Hur många skall byta till nyare husbil 2009/2010.
Låt oss gå samman och göra en gemensam upphandling.

Vi köpte ny husbil 2009, Carthago, tillsammans med oss var några som funderade på samma husbil. Det blev inget gemensamt köp men varför inte testa.

mvh/Björn

S

suneAl

Guest
Sv: Låt oss göra gemensam sak!

Jag ser att Ni har en Charthago chic -09.

Vi hade också funderingar på att köpa en Charthago chic-e-line I 51, varvid vi gjorde ett offertunderlag och sände detta till samtliga som säljer Charthago i Sverige" Skåne, Stockholm & Norrbotten" varvid jag fick följande svar från dessa tre:
Stockholm hänvisade till Norrbotten offererad inte alls, Skåne var exakt 250.000:- dyrare på liknande Charthago som Norrbotten" fick också offert från Norrbotten"
Drog slutsatsen att de har KARTELL.
Kommer inte att köpa en Carthago överhuvudtaget.
Undrar hur många av dessa Husbilsförsäljare har KARTELL eller MONOPOL med vissa Husbilsmärken och därmed trissar upp PRISET.

Talade per telefon med Thorbjörn från Helsingborg och fick tips att köpa Husbilen "Concorde" i Tyskland. Har varit i kontakt med den tipsade handlarn i Tyskland och kommer att göra ett inköp hos dom under våren om inget annat dyker upp.
PS! Har fastnat för Concorde Credo Emotion 763 L som är 250.000:- lägre pris där än i Sverige.
PS! Vi vill inte ha säng ovan förardelen utan väljer skåp i stället.
5019888.jpg

140002.jpg

new-2010-concorde-credo-emotion-763l-motorhome-dusseldorf-2009_014.jpg

Häls 571

:mcride::music-icon::music-icon::music-icon::music-icon::spinny::spinny::spinny::spinny:

Senast ändrad:
F

F.d. 50042

Guest

Jag ser att Ni har en Charthago chic -09.

Vi hade också funderingar på att köpa en Charthago chic-e-line I 51, varvid vi gjorde en offertunderlag och sände detta till samtliga som säljer Charthago i Sverige" Skåne, Stockholm & Norrbotten" varvid jag följande svar från dessa tre:
Stockholm hänvisade till Norrbotten offererad inte alls, Skåne var exakt 250.000:- dyrare på liknande Charthago som Norrbotten" fick också offert från Norrbotten"
Drog slutsatsen att de har KARTELL.
Kommer inte att köpa en Carthago överhuvudtaget.
Talade per telefon med Thorbjörn från Helsingborg och fick tips att köpa Husbilen "Concorde" i Tyskland. Har varit i kontakt med den tipsade handlarn i Tyskland och kommer att göra ett inköp hos dom under våren om inget annat dyker upp.
PS! Har fastnat för Concorde Credo Emotion 763 L som är 250.000:- lägre pris där än i Sverige.

Visa bilaga 22472

Visa bilaga 22473

Häls 571

:mcride::music-icon::music-icon::music-icon::music-icon::spinny::spinny::spinny::spinny:

Har en kompis som bara för någon vecka sedan hämtade hem en Chartago chick e line -09, bilen blev drygt 300.000:- billigare än priset han fick på Elmia mässan i sept.

Mvh

Bosse

S

suneAl

Guest

Är inte alls fövånad, efter det när man har börjat studera priser i Tyskland.

Häls 571

Snarken 2

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1271
Medlemskap
2025

Hej Bosse
Hur mycke kostade det för din kompis sedan i Sverige för att få hb godkänd?
Vad var han tvungen att åtgärda?

Snarken

F

F.d. 50042

Guest

Bilen är registrerad i Tyskland i 6 månader, sedan är det bara att registrera i Sverige.

Mvh

Bosse

Snarken 2

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1271
Medlemskap
2025

Okay. så det behövs inte någonting extra för att få den godkänd hos bilprovningen.
Är det inte någon skatt eller liknande som kommer till?

Snarken.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Bilen måste ha gått minst 600 mil och vara minst sex månader gammal för att slippa svensk moms vid import.

Toppen