• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Långcamping i europa

F

F.d. 12848

Guest
Jag kollade upp före min resa till Spanien, att man kan ställa av bilen och ta en garageförsäkring, om man ligger på en camping. Penningar att tjäna.

F

F.d. 11346

Guest
Sv: Långcamping i europa

Ingen dum ide om du ändå inte tänker att använda bilen.Du kanske har "turen" att skatten blir över 4800kr efter höjningen, då gäller avställningen, att du får tillbaka pengar från avställningsdagen.Då om man om vet att bilen inte ska användas på 14 dar är det bara att ställa....av- på -av- på.....o.s.v.

F

F.d. 14038

Guest

Ett väldigt bra förslag, tänk vad mycket folk dom blir tvungna att anställa då.
Vi spar pengar samtidigt som vi hjälper till att ge folk arbete.:yes: :yes: :yes:

EssoJ

HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2025

Ingen dum ide om du ändå inte tänker att använda bilen.Du kanske har "turen" att skatten blir över 4800kr efter höjningen, då gäller avställningen, att du får tillbaka pengar från avställningsdagen.Då om man om vet att bilen inte ska användas på 14 dar är det bara att ställa....av- på -av- på.....o.s.v.

Tyvärr får man betala skatten per hel månad så för två veckor är det inte lönt.
Tror inte ens att det blir extra jobb för någon handläggare, allt går ju med datorer och automatiska utskick numera.

EssoJ

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Försäkringen betalas per dag där finns pengar att spara.:twitcy:
Övervintrar man på en camping söderut så kanske man står några månader och har bilen avställd så kanske man kan ta en hyrbil ibland.Annars finns det ofta lokalbussar:mcride:

Senast ändrad:
F

F.d. 11346

Guest

Visst är det så att är skatten lägre än 4800kr gäller det månadsvis , men över är det av och påställningsdatum som gäller, att jag tog 14 dar som exempel beror på att kortare avställningstidtid kostar en avgift.Men fullt möjligt. Vi är väl snart alla och nosar på 4800-gränsen allihopa efter nyår.

F

F.d. 8506

Guest

Är det inte så att man måste skrapa skattemärket när man ställer av bilen? I så fall är det ju problem att få ett nytt när man vill använda bilen igen.

F

F.d. 11346

Guest

Inga problem alls om du har en skrivare.Skriv ut påställningen från vägverket och ta med det i bilen.Allt blir klart direkt( försäkring oxå).Pappret duger till du får ett nytt skattemärke.Har använt detta system i fler år nu funkar hur bra som helst.Äger 2 bilar men kan bara använda en i taget.;);)

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024

Hmmm, detta låter spännande, du Easy Rider, hur går du till väga?
MVH KEJO20

F

F.d. 11346

Guest

Avställning av fordon / Vägverket Skickar här all information som behövs. Vi har en liten öppen sportbil som vi kanske vill ut och åka med första vårdagen.Gå till datorn, ställ på bilen svaret kommer direkt via e-post , skriv ut det .lägg det i bilen.Sen är det bara att köra. Sen när semestern kommer ställer vi av använder den andra,och så håller vi på.

Toppen