• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lång väntan över

Tortor

FD HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
1029
Medlemskap
2023
Hej alla vänner.

Vill bara meddela att nu har bilen levererats.
Befinner mig nu i Alvesta på premiärturen.

Tack och lov motsvarar bilen alla våra förväntningar även om vissa detaljer måste förbättras.
Kollade just nu att den faktiskt får plats på en parkeringsruta på Netto här och även det känns skönt.
Om någon undrar vad bil det blev är svaret att jag nu rattar en Fiat Weinberg Cosmos. 6 m lång och den är även helt gasolfri. Spis och värme går på diesel.

Rulla lugn och ytterligare en gång, härligt att vara ute på vägen igen.
Tore och Annalisa

F

F.d. 3581

Guest
Sv: Lång väntan över

Tore, mycket intressant med gasolfri bil...

Det har jag väntat på länge och undrat varför inte leverantörerna fixat detta tidigare.
Att köra omkring med en extra energikälla utöver dieseln är minst sagt primitivt.
Gasol som tar slut mitt i natten.... ockerpriser på mackarna....etc.

Berätta mer.....

DS

Senast redigerad av en moderator:

Gerry

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
12209
Medlemskap
2024

Var har ni köpt denna?, är intresserad att att se lite bilder och fakta på bilen.

/Gerry

F

F.d. 24290

Guest

Grattis vad kul, även vår bil hade delvis gasolfri utrustning, värmen och varmvatten går på diesel. Men spis och kylskåp går ju fortfarande på gasol.

Tortor

FD HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
1029
Medlemskap
2023

Till Hundvakten och andra
Ber att få återkomma senare. Är fortfarande i Alvesta men fortsätter söderut. Hoppas kunna lägga in bilder i morgon.

Bilen är köpt i Autohallen i Hol (Alingsås). Weinsberg ingår i Knausgruppen. Cosmosmodellen är en vanlig standardFiat, som är inredd. Lite kompakt med stora fördelar med lite mindre format.
Ha de
Tore

Toppen