• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Låneansökningar?

Eila & Pentti

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2026
Får alla hem en herrans massa låneansökningar från olika institut?

Jag personligen irriterar mig väldigt på dessa, när de är adresserade direkt till en person, och ofta medföljer färdig ifylda ansökningsblanketter, bara att skicka in.

Hur kan man stoppa detta?

Kunde man kanske fakturera berörda institut för släpande att deras utskick till pappers återvinningen?

peppar

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7944
Medlemskap
2025
Sv: Låneansökningar?

bra ide, ska börja skicka tillbaka tomma kuvert :)

J

Jimbo

Guest

Bra idé!
Även jag är URLESS på dessa lyckosökare!

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

"retur avsändaren" använder jag på Postkodlotteriet som också skickar i mitt namn. :(

Tant Sture

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024

Skriver bara "Retur avsändare " på dessa försändelser och lägger på Gula lådan. En tid senare så minskar dagens post från dessa avsändare.

Tant Sture

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025

Här kommer en länk till bagäran att få en spärr mot adresserad reklam.

http://www.statenspersonadressregister.se/download/18.3a3cce2312cd17e234f8000264/154401.pdf

Har själv gjort detta redan i slutet på 70-talet, och har sedan dess varit befriad från alla möjliga tokiga säljbrev.
Någonstans i brevet (Oftast i anslutning till din adress skall finnas en adresskälla dit man kan skriva och avsäga sig reklam/säljbrev). SPAR är störst på detta men det kan även komma från PAR (Postens adressregister).

Sätter man dessutom upp en skylt på brevlåda med "OBS! EJ REKLAM" blir man av med "oadresserad direktreklam" (ICA Rusta COOP Bauhaus Plantagen Media Markt mm) men inte "gruppinformation", som i princip bara ska få skickas av stat, kommun o landsting.
Men sen finns det bilage-reklam i din morgontidning, som är inbladad i tidningen, och här finns det två sätt att på sikt bli av med den: Sluta prenumerera på tidningen (läsa tidningen på nätet i stället) och att bojkotta (inte handla) i butiken som ger ut reklamen

Mvh
larsemil

F

F.d. 52943

Guest

Håller med dej.Jag brukar stoppa tomma svarskuvert på brevlådan.Svarsporto får då företaget betala till posten.Posten behöver inkomster.
HaDe Hasse

Jag tackar nej till oannonserad reklam. Brukar dock inte försöka djävlas med omgivningen om jag inte blivit riktigt sur på något taffligt utskick, utan kastar bara adresserad reklam. Vet vad det kostar att försöka nå en derfinierad målgrupp.

Om nån däremot beter sig väldigt dumt har jag inga skrupler mot att djävlas - vare sig brevledes eller telefonledes.....

Man kan till exempel börja ställa motfrågor i telefon till den som ringer upp. Vad heter du? Vad heter din chef? Vilket företag har beställt denna intervju? Hur mycket får du betalt för detta samtal ..... osv....

Toppen