• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lågt sittande fönster vid sängar

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Vi tittar lite efter husbil för att eventuellt kanske möjligtvis byta någon gång i en oviss framtid. Något som slår mig och som vi själva också har i nuvarande bil är fönstren vid sängarna. De är ofta, för att inte säga alltid, väldigt lågt placerade. Ibland ligger underkanten på rullgardinkassetten nästan helt nere vid madrassen. Kommer det sedan en bäddmadrass så kör man ju knät eller foten rakt in i fönstret om man rör sig lite oförsiktigt. Ofta finns det gott om plats ovanför fönstret så det skulle lätt ha kunnat placeras kanske 15 - 20cm över madrassen. Vafför gör di på detta viset? Några teorier? Har jag kanske missat något?

Senast ändrad:

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Sv: Lågt sittande fönster vid sängar

Kan bara hålla med och undra. Verka gälla mest garagebilar.

F

F.d. 53133

Guest

Säger detsamma....och nu vill hustrun ha mer madrass....

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

I morgon eftermiddag åker vi mot Blekinge. Tänkte kika lite hos husbilsförsäljaren i Bromölla. Det får nog bli en av frågorna. Skall bli spännande och höra om de har något bra svar.

CarthagoAnders

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2025

vinka när du passerar Karlshamn, jag ska hållla utkik efter dig :wink:
stannar ni till i Karlshamn över natten så slå en signal så kanske vi kan ta en pratstund på kvällen, i Vägga finns ju trevliga platser att stå på
stanna också gärna till i Pukavik, vid rondellen där finns en bilhandlare som sadlat om och nu säljer husbilar, bl a satsar han på nya Bürstner direkt från Tyskland till priser som är bra

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Tack för inbjudan men vi kommer nog inte längre än till Bromölla. Vi skall båda jobba på lördag så det blir en kort resa. Rinkaby rör måste också hinnas med. Kanske en "genväg" över Vinslöv också.

Kjell

HBK Medlem
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2025

Fönstrens placering kan gissningsvis bero på hur det ser ut utifrån så att säga.
Störs symmetri eller proportioner av ett fönster som ser ut att vara avigt placerat så flyttar man nog på fönstret för att få snyggare husbil.

Att funktionen inifrån blir lidande spelar då en mindre roll, som vanligt är det väl utseendet som säljer - vilket inte enbart gäller husbilar...
:D

Toppen