• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lågprisvarianter

F

F.d. 12156

Guest
Sv: Lågprisvarianter

Jag tror dom använder mindre exlusiva material ,tunnare plywood,mindre finesser mm:rolleyes:
Fast det är vad jag tror...........;)
 
F

F.d. 1997

Guest
Sv: Lågprisvarianter

T.ex. hur bodelen är konstruerad. Jag tänker på hur väggar, golv och tak är uppbyggda samt materialet i dessa.
/David
 
F

F.d. 7282

Guest
Sv: Lågprisvarianter

Eller så byggs dom i något lågpris land

// Pär
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Lågprisvarianter

Många husbilstillverkare bygger husbilar med annat namn till lägre pris, men kan se lika ut. Vari ligger prisskillnaden?


På elmia mässan (husvagn och husbil) såg man tydliga skillnader i kvalitén och stabilitet i ex. luckorna .
I en del husbilar så hade ju luckorna ramlat av redan efter 2:a dagen samt när man öppnade en lucka på en "lågprisbil" såg man hur "hårt" gångjärnet var och tittade man på hur det var uppfäst så att den i 2 av 4 fästen pga. att skåpet inte hade så tjocket gods och det vickade rejält .
 

Nyfiken

FD HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1298
Medlemskap
2021
Sv: Lågprisvarianter

Hej min första Husbil var en Miller som är lågprisbil, jag tyckte inte att den var mycket sämre än den bil jag har nu, ok att viss utrustning saknades det fick jag leva med. Men viss utrustning kunde jag vara utan annat köpte jag, allt det väsentliga fanns där. OK att det var våran första Husbil så vi hade ingen erfarenhet att jämföra med då.
Mvh Frank
 
F

F.d. 273

Guest
Sv: Lågprisvarianter

Vi har en Rimor Kat 12 P 2007 års modell Ford - inköpt hos GH i Ulricehamn. Lågprisvariant naturligtvis men har fungerat i två år i princip utan problem. Några små detaljer, läckande kran i dusch, ventilen för att tömma Truma vid - 4 grader utbytt, några skruvar bytta till rostfria, justerat på garanti men för övrigt 2300 problemfria mil.
Vissa detaljer är enkla men motsvarar vårt behov för 3-säsongs husbilsliv. Funktion och servicebemötande mycket bra.

// Alf
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: Lågprisvarianter

Vi har haft en Weinsberg som är byggd av Knaus-koncernen. Det har inte varit några kvalitetsproblem alls och materialvalen verkar inte vara sämre än Knaus-bilarna.

Om jag fattat rätt så byggs Weinsberg i Polen och jag antar att det är detta som gör att de säljs billigare.
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Lågprisvarianter

Hoppas inte att fukt och "lågprismärke"går hand i hand eller`?!
 
Toppen