• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Låg husbil och färja

F

F.d. 9225

Guest
Hej! Jag har en liten undran. Det är så att vi har en husbil med lågbyggt chassi. Är det någon som vet om det är problem att köra på färjan Trelleborg - Sassnitz. Vi vill ju inte bli hängandes ;-) Tacksam för svar :)

kjelleman

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
7004
Medlemskap
2027
Sv: Låg husbil och färja

Nu blir jag också orolig, eftersom jag också skaffat en bil med lågkaross.
Är det speciella färjor?
Någon som har upplevt detta?

F

F.d. 25023

Guest

Aldrig...

Men, man behöver nog inte vara orolig. Fast vi har aldrig åkt med Polenfärjor, så jag kan inte veta hur detta är där.Verkar bara helt osannolikt..

jyrki

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Trikset med det lange overhenget bak er å kjøre snett på om det er en synlig knekk for å kjøre opp rampen på fergen. Aldri noe problem på de store fergene de har kjørebroer som normalt har myke overganger.

BerntMgn

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2025

Hej min är också låg, men har lärt mig att köra på o av sakta så inte fjädringen slår I botten, är man det minsta orolig så är det bara att ropa till sig personal.

Toppen