• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Läst på om vad som krävs för att åka utomlands med husbil men......

Rolf/Marianne

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
32640
Medlemskap
2025
....totalt "missat" att kolla vad hunden behöver förutom giltigt pass med de sprutor vi kräver i Sverige. Är i april på väg till Italien och där tyckts det finnas andra faror för våra hundar. Självklart känner jag till de norska bestämmelserna men det är ju inte EU!
Dottern som är veterinär gav mig en lista.
Då jag vet att det kommer kommentarer på ett sådant här inlägg, om jag lägger ut listan, så väljer jag att Ni som vill ha hennes råd skriver till mig så kommer listan.

Givetvis uppmanar jag alla att lyssna på sin veterinär!

Men det är viktigt så att vi inte drar hem någon sjukdom som sedan sprider sig till andra hundar som inte varit utanför gränsen!

Virsta

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
41612
Medlemskap
2025
Hej
Tar tacksamt emot listan. Kan vara bra komplement till Jordbruksverkets info.

Hälsningar
Arne

Bellas Kabe

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
42590
Medlemskap
2025
....totalt "missat" att kolla vad hunden behöver förutom giltigt pass med de sprutor vi kräver i Sverige. Är i april på väg till Italien och där tyckts det finnas andra faror för våra hundar. Självklart känner jag till de norska bestämmelserna men det är ju inte EU!
Då jag vet att det kommer kommentarer på ett sådant här inlägg, om jag lägger ut listan, så väljer jag att Ni som vill ha hennes råd skriver till mig så kommer listan.

Men det är viktigt så att vi inte drar hem någon sjukdom som sedan sprider sig till andra hundar som inte varit utanför gränsen!
Hej. Vi tar tacksamt emot den lista :)

Borg 59

HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
42743
Medlemskap
2025

Hej
Tar gärna del av listan

Toppen