• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Länsstyrelsen konkurrerar om naturturism

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Länsstyrelsen konkurrerar om naturturism

Det var bland det dummaste jag hört på länge!!!
Självklart ska väl Länsstyrelsen kunna erbjuda folk gratis guidningar av reservaten/nationalparkerna. Det går väl inte att jämföra med de aktiviteter som företagen erbuder mot en kostnad. Tror knappast Länsstyrelsen ägnar sig åt att ta ut folk på gratis fisketurer eller fjällvandringar. De kommersiella företagen erbjuder ju en helt annan typ av aktivitet som inte ska blandas samman med Länssyrelsens naturguidningar.
De turer som är gratis är till för att alla ska ha möjlighet att delta och se vad Länsstyrelsen förvaltar. Reservaten är ju statens, alltså svenska folkets!
Dom kommersiella företagen ska nog istället passa sig, dom utnyttjar ju statens mark till att bedriva näringsverksamhet för egen vinnings skull. Betalar de någon avgift för detta?

Nä, mer ska mer pengar ha, och missunsamhet tycks vara genomsyrande inom just turistnäringen, precis som när kommunerna ordnar ställplatser gratis eller till en rimlig kostnad. Då gapar många campingägare riktigt högt...:mad:

/Ludde

F

F.d. 55397

Guest
Sv: Länsstyrelsen konkurrerar om naturturism

Föregående talares inledningsmening täcker det mesta MEN nu är äl gränsen ändå nådd?

Visst skall vi vara rädda om arbetstilfällena men många "naturföretag" nyttjar allemansrätten väldigt hårt i sin näringsversamhet. Reservaten som är inlöst mark med skattepengar må väl ändå vara tillgängliga, med visning av det unika som gjorde dem till reservat?
Jämför debatterna här om Campingplatsernas verksamhet både innanför o utanför sina staket..

Toppen