• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Länsförsäkringar

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.904
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Ringde idag till Länsförsäkringar för att kolla på Premien till min bil skulle bli ca 700 kr billigare. Men så nämnde han att nu får du bo i bilen när den är avställd. Nu är det inte aktuellt i mitt fall. Har sett att Diskussionen har uppe här tidigare.
Vilket bolag gäller det? Det finns ju 23 olika "Länsförsäkringar", vart och ett med sina villkor och priser.

Pålle
 

bengtic

HBK Medlem
Inlägg
711
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
Ja det där med att man inte vet egentligen vad som är vad, verkar vara likadant med Dina.
Jag har tecknat ny och ändrat till lägre pris än tidigare, men när man skulle ta kontakt hamnade man i jönköping trots att Norrköping borde vara närmast.
Nu hamnade jag i vetlanda kanske det bara är ett antal säljare som verkar sälja åt Göta.
Men priset var rätt. Hoppas nu att det inte blir som tidigare att man får en annan firma som sköter betalningarna och jag gillar att man inte betalar per månad utan halv eller helår.
Kanske AI chatGPT kan tala om hur saker är egentligen. Det enda jag utnyttjat är glas någon gång, allt annat har varit motparten.
 

Anders.pe

HBK Medlem
Inlägg
178
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
29622
Medlemskap
2024
Ringde idag till Länsförsäkringar för att kolla på Premien till min bil skulle bli ca 700 kr billigare. Men så nämnde han att nu får du bo i bilen när den är avställd. Nu är det inte aktuellt i mitt fall. Har sett att Diskussionen har uppe här tidigare.
Hej , det kan vara lite olika i vilket län du bor i, själv bor jag i Halland där går det bra att bo i en avställd husbil för att försäkringen ska gälla, sen är det lite olika villkor i olika länders regler men det har ju inte med försäkringen att göra..
 
Toppen