• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Längtan.

F

F.d. 1539

Guest
Sv: Längtan.

Vilken underbar bild! Det är det där vi längtar efter nu.

Camilla

Country

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
286
Medlemskap
2025

Ja gud...vad man längtar ..:yes:

först efter våren..för då änteligen..ska man ta ut husbilen..

och börja åka ut igen..och sen flytta ut på campingen
härliga tider..:music-icon:

och sen börjar man ju..längta mera efter värmen

och den härliga svenska sommaren

country

F

F.d. 3821

Guest

Ljuvlig bild det är så man känner igen sig från sommartiden,men än får vi bara längta Pite-havsbad ligger i ett snötäcke bara det känns att våren här uppe känns lite avlägsen,men husbilen skall tas ut till Påsken längre kan vi inte vänta,bara känslan gör att man blir varm trots kylan.
ha det gott

F

F.d. 14038

Guest

Gud vad skönt ni ser ut att ha det på bilden.

Nu längtar man verkligen på att sommarn ska komma med riktigt mycke sol och värme.

Tur att Bettan står där ute och inte är här inne nu för hon längtar också på att få startas och fara iväg med oss på nya äventyr.

önskar alla vänner i klubben en härlig sommar med härliga bad och utflyckter i sommar.

Hls Laika.

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Vad lyckliga ni är som har körklara husbilar till skillnad från mig som har minst en hel sommars jobb med mitt renoveringsobjekt. Men jag står ut och ser fram emot kommande tider.De skola komma som det heter i en mindre rumsren historia.
Lycklig nog att ha ett eget flygplan sen mer är 25 år tillbaka och som tagit oss runt i europa .Har även flugit en del i Afrika- till Kongo Kinshasa bl.a och flugit till ett antal öar i och runt Bahamas. Det har varit goda tider och vi har sett stora delar av det ni vill se och uppleva, Att flyga betyder ju dock att ta sig till en flygplats nära det man vill se och uppleva hyra bil och fara runt. Fördelen å andra sidan med flyg är ju att man flyttar sig snabbt från a till b med 30 mil per timma fågelvägen och kommer säkert att fortsätta med det så länge som doktorn säger att det är OK att flyga vidare men den dagen kommer när det är stopp pga av medicinska skäl.
Därav detta med att renovera en gammal husbil till modern standard. Tror att detta i en framtid kan vara det ultimana. Åker mycket bil privat då vi har ett hus utanför Jokkmokk, barn på västkusten och England som vi besöker så ofta vi kan endera per flygplan eller bil beroede på vad vi behöver ha med oss. Pensionär om några månader och detta medför ju ett ställningtagande för och över vad man orkar med såväl fysiskt som ekonomsikt. På forumet här pratas om skatter och avgfifter-skaffa ett flygplan så får ni se vad det kostar att fara omkring. Efter 3é september så ökade t.ex försäkringspremien för flygplan den mer än 300 procent + obligatorisk försäkring för varje säte i planet. Klagar inte men konstaterar att om man ändrar från flygplan till husbil så är det bargin och en kommande bonus. Ser nästan fram emot detta.

Toppen