• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

längtan till våren

Benny & Marie

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
871
Medlemskap
2025
När solen tittade fram i dag så blev längtan till våren stor man kan åka med husbilen på helgen efter jobbbet är helt under bart det tycker barnen med

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: längtan till våren

Jag håller med dig i varje ord. Det ska bli helt underbart när man kan sitta i stolen utanför husbilen i t-shirt, solen lyser behagligt och man mår allmänt gott. :spinny: *längtar*

Mvh / Per

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

Även vi längtar ut. Campar även på vintern men nu har vi beställt nya madasser, tempur och de levereras på måndag. Det är anlednigen till att vi genast måste ta en tur och testa "sovförmågan" med nya madrasser.
Sov gott från Anne-Louise o Jonny i Onsala

F

F.d. 12602

Guest

Jag håller fullständigt med! Vi var i Spanien over jul o nyår och blev riktigt sugna att ta fram bilen, när vi såg alla husbilar. De fanns både på stränder, gator, och inte minst på de fullbelagda campingplatserna från Benidorm ner till La Manga.Men bara ca 2mån. kvar så åker Ri(g)mor ut ur vinteridet!!

B

Båtis

Guest

Kan inte vänta till våren ....så vi tar en runda nu i helgen. Det blir en sväng om Ullared och sedan till Göteborg för att hälsa på hos släkten sen vidare till ett 40-årskalas. Vädret ligger ju på pluss och ingen snö väntas. Ska bli skönt att få komma ut en stund.
:mcride:
Mvh Maggan o Ingemar

F

F.d. 6238

Guest

Våren är redan här.
I morse + 5,6 grader och ingen is eller Snö, helt UNDERBART.

Nu ses vi snart ute i busken.

:singing-icon:

Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2025

Hej hopp.

Här finns fler som längtar ut ...men vi har mkt snöö fortf...men ikväll har lite mer försvunnit men mer på väg...ska visst bli vinter här på söndag..den sk riktiga vintern ska komma då..blää. vill ha vååår..

Blöta tösnöiga hälsn från Smedjebacken Lotta & stefan

Anita o Dan

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2027

Vem längtar inte till den riktiga våren - vi gör det för fullt.

Nu när det är som nästan mörkast och regnigast så får man verkligen ta sig själv i kragen och tänka några veckor framåt på när ljuset återvänder även på kvällarna.

Solen har också lyst med sin frånvaro länge och även här bör oddsen bli bättre och bättre, så att man kan börja sitta utomhus och "sol-gassa" i ett hörn när man inte befinner sig på jobbet.

Lite resebroschyrer och lite reseplanering piffar ju också upp tillvaron.

Alltså - vi längtar utav tusan
:cool::cool:

E

Ebear

Guest

Var förra söndagen till husbilen och den ville inte starta. Hmmm. Idag var det nästan ljust ute kl 16.00. Ska ut igen på söndag för ett nytt försök. Nu vill man ju faktiskt bara UT.

Brittis

HBK Medlem
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2025

Hej , här är det fler som längtar ut , men får vänta lite till . Det är som sakt lite för mycket snö just nu , men i April så kommer även vi ut på vägarna igen. Ha det så bra allihopa så länge . :snow-icon: Mvh

F

F.d. 3727

Guest

Inga o jag hälsade på vår husbil i Måndags. Kollade batterierna och letade efter spår av möss. Resultatet blev att vi kunde konstatera god kondition hos batterierna och inga spår av möss.
Längtan efter dagen då vi får "hämta ut" är stor.
Vår första resa blir till Visby, där vi skall närvara vid dopet av vårt senaste barnbarn, Jakob heter han.
Vägen till Visby kanske blir via Halmstad där vi har vänner sedan min skoltid vid F 14 i början på sextiotalet.
Efter en tid på Gotland, obestämd, drar vi norrut mot Karesuando, vi kanske har turen att få träffa några av er under den trippen.
Mvh. Olle.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Våren är redan här! Vi har både vinterjäck och snödoppar blommande i trädgården. +6 grader när jag körde hem. Det finns hopp (men bakslagen kommer säkert).

F

F.d. 2297

Guest
Visst längtar vi till våren har varit inne i husbilen och väkt nya drömmar för den kommande sommaren

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52929

Guest

Idag har jag tvättat husbilen och städat den efter senaste turen till tyskland, skulle ju till Lübeck men kom aldrig dit. det e väl konstigt... har pratat om det i hur många år som helst, men det kommer ta mig f-n alltid något emellan. men det är väl så det är att ha barn med "egna hus" ( läs.... pappa gör det) att hålla efter. nåväl.. fick nöja oss med en snabbtur till puttgarden. Skulle stanna till på Lalandia med barnbarnen men se där var det stängt för renovering och översyn. typiskt va. Men men det kommer ju en vår snart och då är det jag och frun som drar så långt hemifrån vi bara kan.

F

F.d. 25011

Guest

När jag körde till jobbet igår stod det 6 på termometern i bilen. Jag trodde först att det var bensinförbrukningen men såg sedan att den var större på grund av att jag accelererade. Just nu är det +4 grader här i Växjö.

Vi har sett solen både igår och idag så nu är decembers 24 solminuter ett minne blott.

Hoppas att det inte blir bakslag med kyla och en massa snö, regn har en fördel och det är att det rinner bort av sig själv.

F

F.d. 52929

Guest

Synd att du inte har barnbarn det e nog det bästa som finns, dom kan man ju lämna hem när man e trött på dom. och så kan man ju skämma bort dom så mycket man vill, Ho Cares????? det blir ju dotterns problem sen. bra va? nä nu ska jag inte skriva mer, vi har ju redan kommit ifrån ÄMNET så att säga

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024

Hej!

I Halmstad hade vi 7 plusgrader idag, fast regnigt och grått. Visst längtar man till våren. I söndags var vi och tittade till husbilen och den mådde bra. Den får stå inne till påsk. Då får vi se om väglaget tillåter att vi tar ut bilen. Troligtvis kan vi inte lugna oss utan känner att vi MÅSTE ut under påskhelgen. Vi har ju anmält oss till påskträffen på kanske listan och det skulle vara jättekul eftersom vi inte har varit med på någon träff tidigare.

Det man ser framför sig är ju att sitta under markisen med ett glas vin eller öl och köttet ligger på grillen. Hoppas verkligen vi får en fin vår.

Vi ser verkligen fram emot att träffa er andra HBK:are.

Hälsningar

Marie

Senast ändrad:
Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024

Marie og Rolf

I må se at få husbilen frem til påske
vi ser meget frem til at træffe jer igen, det blev jo ikke til så meget i Huseby:yes::yes:
foråret er her i Rødovre:spinny: i vores have er der Erantis ( ved ikke hvad de hedder på svensk, men det er de små gule) og 7-8 grader vi har også set solen i dag og der er lovet sol i morgen også :spinny:

hilsen Michael og Marianne 788

F

F.d. 14038

Guest

Visst längtar man efter våren, som det nu är vet ifan vad det är för årstid. Det verkar som allting är upp och ner.

Finns det något härligare än att ta med sig sina barnbarn ut på en resa med husbilen en helg med vackert väder, stanna till vid en vacker sjö eller ute vid havet för att bada och mysa fiska krabbor, grilla. äta glass i stora lass och bara ha det.

På söndag eftermiddag lämnar man tillbaks dom redigt trötta och med en massa att berätta för mamma och pappa.

Vid det laget lämnar vi ty det har ju bjudits på mycket och en del tycker kanske inte mor och far att vi skulle gjort.

Vi tyckte väll likadant när våra barn var små oskyldiga tingestar och var hemma hos våra föräldrar som hela tiden skämde bort dom, och vi fick ta hand om det problemet.

Toppen