• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Läckande duschavlopp hobby 750 2005

dokkasjerker

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Gällivare
HBK-Nr
40905
Medlemskap
2024
Jag har en Hobby 750 2005 och har upptäckt att duschavloppet läcker väldigt mycket. Läckan verkar ligga nära gråvattentanken och jag ser inte hur man ska komma åt anslutningen till tanken. Har någon stött på samma problem som jag?
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.583
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Du kommer åt från sista luckan på höger sida, sen får du skruva bort brädorna mellan nedre och övre golv... Mina satt som berget även om alla skruvar var borta...
Sen skruvar du av botten ventilen i duschen med centrumskruven... Lägg en balja under avloppet.... Och med lite tur hamnar allt vatten från avloppet i baljan när den lossnar... Lycka till
 

dokkasjerker

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Gällivare
HBK-Nr
40905
Medlemskap
2024
Tack för den lärdomen. Upptäckt ikväll att avloppsröret från duschen lossnat från en skarv som inte är åtkomlig utan att man drar ut hela röret….någon hade otur när de tänkte till ! Får köpa ett längre rör där skarven blir åtkomlig.
 
Toppen