• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

läckage vattenslangar vid kopplingar

F

F.d. 1477

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,0 TD
Årsmodell Chassie: 2003
Husbilsfabrikat: Knaus
Husbilsmodell: Sport traveller
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 2003
Ämnesområde: Färskvatten
Har nästan varje gång jag tagit ut min husbil kring påsktid fått kapa en liten bit av vattenslang vid koppling, där en slang går in i varmvattenberedaren Trumatic c 3402 och till vattenkranarna i köksdelen. Tydligen händer något under vintern med slangen som är fäst vid kopplingen då det blir läckage där. Är det dålig slangkvalité eller vad kan detta bero på?
Bärran:mad:

Carina Blom

HBK Medlem
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
2237
Medlemskap
2025
Hade själv det problemet för många år sedan. Orsak: för hårda o oföljsamma slangklämmor, såna med blå plast på.
Slangservice säljer slangklämmor som är mycket smidiga o följsamma,dessutom är dom rostfria.Dom känns igen på att de dras ihop med en liten bult med mutter ( tror de e M4 eller M5 )
Värm upp slangänden ordentligt, med en hårfön när du tar bort den, o framför allt när du sätter dit den.--- kapa inte av den ---
Sen blir det tätt o problemfritt.

Toppen