• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

läckage in i dubbelgolv

F

F.d. 12848

Guest
När jag öppnade ett hål i skarven mellan fiatdelen och alcochassit fann jag en öppning så enkatt kan komma in framifrån på vid sidan av balken på undergolvet ligger en dyblöt isolermatta luktande surt, utrummet är en 30cm brett täcker hela bredden av piloten den är helintgrerad, hur gör jag ny isolering Husbilen är av 2010 års model tackar Illåsen på förhand

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025
Sv: läckage in i dubbelgolv

Hej!

Om det är en 2010 så bör det väl vara garantitid kvar.
Jag skulle kontakta återförsäljare eller tillverkare för åtgärd istället för att fixa själv.

F

F.d. 25023

Guest

Kräv absolut det på garantin. Torkning ät nog lika viktig...
Åk till Pilote i Frankrike på vägen ner till Spanien, men boka tid i förväg. Vad säger återförsäljaren?

Hoppas du får bilen i ordning!

hälsning
jyrki

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 12848

Guest

just nu är det 23 fel och inget är åtgärdat sänt 8epost till den svenske inporttören samt 2 till fabriken men ingen svarar

F

F.d. 53012

Guest

Det verkar allvarligt när man inte bryr sig och tror att man skall komma ur den dåliga statistiken som Pilote har haft i 10 år. Var och tittade på Bosssings (BLD) som börjat sälja Pilote i Linköping och tyckte att dom såg välbyggda 2010 som visade sitt hela program. Annars är BLD bra på att ta hand om sina kunder.Men återstår att se vad man gör vid fel från generalagenten. (Fransorer) med en stor tillverkning i Europa med en blygsam försäljning i Sverige, då kan det vara lätt att ta enkelt på kritik med 10-20 sålda bilar per år dom senaste åren. Östgöta Camping sålde detta märke för 10 år sedan frågan är varför man tog bort det.

F

F.d. 12848

Guest

Är det ingen som har kollat utrymmet mellan Fiatdelen och ALKO chassit har hört
flera på märken de, flesta är utan isolering i denna del tom plåtlåda gäller helintegrerad

F

F.d. 4927

Guest

just nu är det 23 fel och inget är åtgärdat sänt 8epost till den svenske inporttören samt 2 till fabriken men ingen svarar
Allmänna Reklamationsnämnden brukar få fart även på de trögaste!!

Mvh Lasse

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Tänk på att Augusti är semestertid i Europa, många företag har stängt i 3 veckor.
Är bilen köpt via den svenska importören?

F

F.d. 12848

Guest

Bilen är köpt på Ag motor Hälsingborg,Har sänt epost sedan 15 feb.ang läckage i taket även till Frankrike

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Ring, eller skicka brev i stället, många företag får så många mail om allt möjligt, att det går trögt att hinna svara. Då kan dina mail drunkna i floden!

Toppen