• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Generell fråga läcka ifrån taket!

ullodd

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
39145
Medlemskap
2026
hej har en läcka i taket som gör att vatten rinner in i 2 av skåpen under taket , hur gör jag ? har haft tätning i höstas utan att det blev bättre behöver tips?
ska jag ta bort den gamla tätningen o börja om? ulla

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
hej har en läcka i taket som gör att vatten rinner in i 2 av skåpen under taket , hur gör jag ? har haft tätning i höstas utan att det blev bättre behöver tips?
ska jag ta bort den gamla tätningen o börja om? ulla
Ja du bör börja om, ta reda på var det läcker och gör en ordentlig tätning, du får ta bort all tätmassa gör rent ,behöver vara hyfsat varmt när du gör detta.
Du kanske också måste ta bort delar av inredningen för att torka, och se till att det inte är skador inne i bilen.
Vad är det för bil? bilder underlättar också

ullodd

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
39145
Medlemskap
2026
Ja du bör börja om, ta reda på var det läcker och gör en ordentlig tätning, du får ta bort all tätmassa gör rent ,behöver vara hyfsat varmt när du gör detta.
Du kanske också måste ta bort delar av inredningen för att torka, och se till att det inte är skador inne i bilen.
hej tack för svar, det är mögel i
hej tack för svar, vet du vad för tätning man ska använda som är bäst
bilmärke Renault Pilot 83 årsmodell

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
hej tack för svar, det är mögel i

hej tack för svar, vet du vad för tätning man ska använda som är bäst
bilmärke Renault Pilot 83 årsmodell
Din bil har troligen träreglar i konstruktionen, du bör öppna väggkonstruktionen invändigt för att torka,och se om det finns rötskador.
När det gäller tätningsmassa finns det mycket att välja på tex. denna

Toppen