• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåpsproblem

Sörell

FD HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Gävle
HBK-Nr
14917
Medlemskap
2021
Har ett dometicRMDT8555 som snart är 3 år. Kyler bara lite spelar ingen roll samma på gas o el
 

ArneF

HBK Medlem
Inlägg
75
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
14141
Medlemskap
2024
Vi hade dålig kylfunktion på vårt liknande kylskåp för två år sedan. Vi fick garantireparationer utförda av två olika firmor som bl a bytte kretskortet, förbättrade kylpastan mot kylrören och satte in en fläkt för att leda bort värmen från kylskåpets baksida. Åtgärderna gav ingen förbättring, men ett halvt år senare började kylskåpet plötsligt kyla helt OK. Vi blev lika förvånade som glada och undrar fortfarande vad som var felet.
 

Night hawk

HBK Medlem
Inlägg
438
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27533
Medlemskap
2024
Har ett dometicRMDT8555 som snart är 3 år. Kyler bara lite spelar ingen roll samma på gas o el
Dometic har tydligen haft en del utmaningar med smust/flagor som åker runt med köldmediat i rören. För mig slutade det med att något satte sig på tvären och stoppade det naturliga köldmedia-flödet. Ingen kyla i skåpet alltså. Dometic ville byta systemet på skåpet. Jag hade inte tid till detta eftersom semester vankades. Jag plockade då ut skåpet ur husbilen. Vände det upp och ned på garageinfarten och lät det stå en kvart. Ställde det på rätt köl igen och monterade in det på plats. Allt funkade som om inget tidigare hade hänt och det har fungerat sedan dess MEN jag är medveten om att det kan drabba mig igen.
 
Toppen